Panda, panda! - Nya vänner

Flickan Mimiko bor hos sin farmor som ska resa iväg, så Mimiko ska bo ensam och ta hand om hela huset. När hon kommer hem upptäcker hon en liten panda, och de blir bästa vänner...

Originaltitel Panda kopanda
Alternativ titel Panda, Little Panda, Panda! Go Panda!
Regissör Isao Takahata
Manus Hayao Miyazaki
Genre Familjefilm, Animerad, Anime, Kortfilm, 70-tal
Skådespelare Kazuo Kumakura (röst), Yasuo Yamada (röst)

zonk
2015-02-18
Skruvad plot & knarkad humor räddar en annars mest gullig film
Rixn
2012-12-24
Både bra och dåligt. Målgruppen är uteslutande barn, vilket gjort att man inte jobbat så mycket med det visuellt. Det är enkla färger och objekt, viilket man kan förvänta i vilken tecknad barnfilm som helst. Det jag fastnade för här var det sjuka i att Mimiko får en panda till pappa samtidigt som hon blir mamma till hans barn - håller det inom familjen liksom. Fast bar bryr sig inte så mycket om det, bara vuxna ser det olämpliga.
Hypostas
2012-08-30
Helt OK liten Pippi Långstrump-variant som möter en slags Totoro-föregångare.
Narnendil
2012-06-15
söt liten film :) låten är verkligen medryckande ^_^ meeen senare ghiblifilmer är verkligen mycket mycket mycket bättre!
Esettlokko
2011-10-17
Okej att det är tidigt 70-tal och innan Ghibli började göra magi, men det här var mest trist, tjatigt och lite gapigt.
MK47
2011-06-23
gulligt men sömnigt värre.
Earthbind
2010-08-17
Panda papanda kopanda! Panda papanda kopanda! Panda papanda kopanda! Panda papanda kopanda!
Råtta
2010-04-16
Orkade inte se färdigt den för den var så sjukt tråkigt + fick en smygande misstanke om att hela filmen var någon slags pedofilfantasi.
Arvida
2010-04-06
Pandan påminner inte om totoro. Totoro påminner om pandan!
zila
2009-09-30
Oj, så fel filmtipset gissade. En fyra hade jag inte gett den här filmen nånstans... Vilken besvikelse. Fullkomligt dålig och genomtråkig. Pandan påminner inte alls om totoro, tycker jag, han kanske ser ut lite som honom ibland på ansiktsuttryck, men det är det enda.