2.5

Palmetto

Efter två år släpps reportern Harry Barber ut från fängelset. Nya bevis har kommit fram att han blev lurad. Men han är snart inne i nya härvor och han kanske inte är den smartaste för att undvika dem heller.

Originaltitel Palmetto
Regissör Volker Schlöndorff
Manus James Hadley Chase, E Max Frye
Genre Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Chloë Sevigny, Woody Harrelson, Elisabeth Shue, Michael Rapaport, Gina Gershon, Rolf Hoppe, Tom Wright, Marc Macaulay

filmfreak1
2015-03-02
På väg mot något riktigt bra, tyvärr får den pyspunka sista 10.
Dele
2015-01-17
Filmen som glömde att 80-talet var slut.
2014-12-04
Här har man lyckats att skapa Film Noir-känslan och det uppskattar jag verkligen då jag gillar Film Noir a la Humphrey Bogart. Woody Harrelson sköter sig förvånansvärt bra och att i samma film kunna njuta av Elisabeth Shue, Gina Gershon och Chloe Sevigny är inte helt fel. Tyvärr så håller sig filmen lite väl till en alltför välbekant formulär.
KyLLo
2010-01-25
Storyn i sig kanske inte är så speciell, men filmen är underhållande och innehåller ju en del speciella inslag. En stark trea åtminstone.
Fitzcarraldo
2006-08-01
Ordinär, även om det för en stund kändes som Elmore Leonard kunde varit inblandad i manusskrivandet.
menschenfeind
2006-06-25
Hade jag en död Chloë Sevigny i bagageluckan vet jag vad jag skulle göra.
yrkeschaufföre
2006-06-17
Bitvis riktigt bra men mestadels ok till småtråkig! Har dessutom lite problem med harrleson eftersom jag bara ser honom som bartender!!
WederLight
2006-06-17
Tråkig och förutsägbar, se nåt annat.
djonipony
2006-02-27
svag 3.a. hyfsad. chloe grymt sexig i topp o trosor! shue oxå het. vilka bröst!
maxnatte
2005-10-18
Helt ok. James Chase visar att han inte bara funkar i bokform utan även på vita duken.