2.7

Pain & Gain

Pain & Gain är den sanna berättelsen om ett gäng bodybuilders från Miami som blir involverade med utpressning, kidnappning och mord.

Originaltitel Pain & Gain
Regissör Michael Bay
Manus Christopher Markus, Stephen McFeely
Genre Drama, Komedi, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Anthony Mackie, Tony Shalhoub, Ed Harris, Rob Corddry, Bar Paly, Rebel Wilson, Ken Jeong, Michael Rispoli, Keili Lefkovitz, Emily Rutherfurd, Larry Hankin, Tony Plana, Peter Stormare, Vivi Pineda, Ken Clement, Brian Stepanek
Filmnummer 102063

Raimo_1985
2015-05-19
Riktigt rolig film om några riktiga klantskallar. Men det är inte bara haha hoho hela tiden, Sen gillar jag ju både Mark Wahlberg och Dwayne Johnson, även om jag inte skulle kunna förklara varför... Detta är nog den bästa Michael Bay-filmen jag sett förutom Bad Boys.
abnormal
2015-01-06
Fantastisk film!
2014-11-13
Överraskande film för att komma från Michael Bay. Kul tidsanda, miljöer och karaktärer. Det hela fungerar och underhåller, för en sittning, men det är inget man återkommer till.
raggardjavul
2014-09-05
Intressant historia var dessutom helt förvånad över hur mycket som faktiskt verkar ha hänt i verkligheten
Wulfgang666
2014-07-27
Underhållande rulle!
Lotso
2014-07-12
I sin helhet gillade jag denna filmen väldigt mycket. Hela historien är så absurd (skrivit det mycket jag vet) och fucked up att du bara måste älska dessa amatörer. Dem är inte sympatiska någonstans och förtjänar de som händer dem men du kan inte hjälp än att skratta åt det hela och det funkar så bra. Som en komedi funkar filmen och som en crime film funkar filmen. Låt dig inte luras detta är inte en actionfilm men är så mycket bättre än Bay's actionfilmer! Personligen så diggade jag verkligen denna rulle. Detta är en av dem mest underhållande och roligaste filmerna från 2013.
2014-06-16
Bäst är egentligen Bays kommentar om att han ville göra en "liten" film. Den känns allt annat än liten även om vi ej får ett fyrverkeri av effekter här. Gillade den här helt bizarra och tydligen sanna historian och casingen av Wahlberg / Johnson passar bra även om jag innan hade mina tvivel. Bra mix av genres här vilket inte heller det påverkar negativt. Snyggt, roligt, udda och en gnutta allvar.
AlaRegularis
2014-06-15
Är det action, thriller, komedi, drama? Ingen vet, filmen faller mellan alla tänkbara genre-stolar. Men det är också det som gör den speciell.
Scooter634
2014-05-19
Stämde inte så mycket med den sanna historien tyvärr. Därav 2'an
myslas
2014-05-17
Det här är Michael Bays rätta element. När han kan blanda sin action med en hel massa humor så är han långt ifrån en horribel filmskapare. Det är ju faktiskt lätt att glömma efter all bedrövlig skit han gjort de senaste femton åren att "The Rock" är en bra film och att "Bad Boys" åtminstone är sebar. Här låter han inte en massa explosioner och fula datoranimationer styra berättelsen utan tar en "sann" historia och bara hånar skiten ur de här klantskallarna och det hela blir en skrattfest. Kom igen, vad är egentligen roligare än att se The Rock gå omkring med en skateboard? Det negativa med filmen (well, förutom den unkna kvinnosynen) är att den är alldeles för lång så man tröttnar lite under andra halvan men på det stora hela är den riktigt rolig och underhållande. Synd bara att Bay nu kommer att gå tillbaka till att göra usla Transformers-filmer.