2.7

Pain & Gain

Pain & Gain är den sanna berättelsen om ett gäng bodybuilders från Miami som blir involverade med utpressning, kidnappning och mord.

Originaltitel Pain & Gain
Regissör Michael Bay
Manus Christopher Markus, Stephen McFeely
Genre Drama, Komedi, Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Anthony Mackie, Tony Shalhoub, Ed Harris, Rob Corddry, Bar Paly, Rebel Wilson, Ken Jeong, Michael Rispoli, Keili Lefkovitz, Emily Rutherfurd, Larry Hankin, Tony Plana, Peter Stormare, Vivi Pineda, Ken Clement, Brian Stepanek
Filmnummer 102063

Larsson4
2020-06-20
helt bisarr historia! Hade den inte varit sann hade filmen inte varit något bra alls.
BarryHero
2018-12-15
Denna sanna historien ar helt otrolig, och filmen verkar vara den overraskande trogen. Nagra fina Bay-sekvenser men annars ar filmen lite svar att se med sa manga oerhort osympatiska karaktarer - vem ska man sympatisera med? Lyfter sig mot slutet. Rock imponerar.
Raimo_1985
2018-07-14
Andra titten och höjer till en fyra! Riktigt bra film. Vilka totala idioter!
Christofer
2017-08-09
Stod ut i dryga halvtimmen, sen fick det vara nog. Dwayne är så sanslöst usel att jag nästan började gråta. Killen har så obefintlig skådespelartalang att jag baxnar. Manuset var så löjligt att det inte ens duger att använda som toapapper.
ulpe01
2017-07-22
Alldeles för lång och inte bara lite nåk. Har sina stunder, men inte tillräckligt många.
Mat1az
2015-08-25
Vilken adrenalinspruta till film! Brukar inte gilla Mark Whalberg, men här är han ju faktiskt riktigt bra. Och Dwayne Johnson! Trodde inte han över huvud taget kunde spela en vettig roll, här stjäl han ju hela showen! Det är fullt ös medvetslös och intressant story. Fan, den här gilla jag.
lekke
2015-08-21
Oj, vilken överraskning! Detta var ju en absurd komedi på många sätt och vis. Det är inte Bays förtjänst att filmen är bra - trots att han lyckas matcha ett korkat, uppblåst bildspråk med de korkade kriminellas lika uppblåsta bild av sig själva - utan det är framför allt manusförfattarnas påhittiga dialog och karaktärer som gör de tunga lyften. Superkarismatiska Johnson är helt utmärkt som stenkorkad kristen bodybuilder - ge honom fler bra komediroller nu! F.ö. tror jag inte att vi ska lägga alltför mycket tid på att fundera på hur hög sanningshalt denna film är. Svag 3:a.
MetalJukebox
2015-07-14
Ganska absurd film och på något sätt passar det att filmen är ofokuserat berättad och utan finess. Dock blir det lite tröttsamt i längden och en del scener blir bara långdragna och irriterade. Filmen har en tydlig potential dock och en del saker är bra (Dwayne Johnson).
ShenLong
2015-06-25
vedervärdigt
Murvel48
2015-06-04
En skruvad, svart kriminalkomedi som kunde fått en fyra om den inte vore så lång. Den började kännas lite seg innan upplösningen kom.