2.4

Pacific Heights - Den objudne gästen

Det unga paret Patty och Drake har köpt sitt drömhus. Tyvärr har de inte råd att betala huslånet och är tvungna att hyra ut två rum. När den charmiga affärsmannen Carter Hayes flyttar in misstänker de inget. Men när det börjar ske en rad mystiska saker i huset börjar Patty och Drake ana oråd. Mardrömmen som Hayes har planerat för dem har bara börjat.

Originaltitel Pacific Heights
Regissör John Schlesinger
Manus Daniel Pyne
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Melanie Griffith, Michael Keaton, Matthew Modine, Tippi Hedren, Laurie Metcalf, Carl Lumbly, Dorian Harewood, Beverly D'Angelo, Dan Hedaya

2024-02-25
Stabil thriller i alla avseenden. Lagom spännande och förutsägbar. Simpel underhållande spänning av den sorten de inte klarar att göra idag.
Nalleman
2021-01-09
Efter omtitt tycker jag faktiskt den är ganska tunn och rent av lite löjlig. Fast en tvåa är den ändå värd. Melanie Griffith är ingen stor aktör precis.
2016-10-29
Spännande och underhållande film. Michael Keaton gör väldigt bra ifrån sig.

2015-07-22
Visserligen väldigt många år sedan jag senast såg denna. Men minns att jag gillade den. Spännande och bra thriller.
2013-12-02
Mest bara irriterande, inte spännande.
ClintanTheKing
2013-03-17
En besvikelse. Keaton dock okej.
JohnMcClane
2012-12-28
Väldigt bra film. Rekommenderar denna starkt! :)
Xenox
2012-07-14
Spännande thriller. Bra story oct härlig 90-tals känsla.
ziferN
2012-05-03
Mysig, spännande, stämningsfull och underhållande vardagsthriller som fungerar perfekt att se på under en seg onsdagskväll. Michael Keaton spelar bra som skurk och filmen har ju en härlig och spännande story. Visst, slutet var ganska tråkigt och förutsägbart men innan dess så lyckades filmen helt klart att underhålla mig från start till mål, och jag kan inte heller låta bli att tänka på Meg Ryan när jag ser Melanie Griffith i filmen, så jädrans lik!
AdamJ
2011-11-14
Tyckte den var helt okej. Michael Keaton gör ett väldigt bra jobb får jag säga.