2.4

På tal om sex

Melinda och Dan är ett gift par som kämpar för att lösa sina känslomässiga och sexuella problem. De söker hjälp hos Dr Emily Paige, en äktenskapsrådgivare som råkar ha skilt sig tre gånger. Hon remitterar Melinda till sin kollega, depressionsexperten Dr Roger Klink. Efter ett sexuellt möte i en hiss mellan Melinda och Klink är grunden lagd för tjänstefelsprocesser och personliga vendettor!

Originaltitel Speaking of Sex
Regissör John McNaughton
Manus Gary Tieche
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare James Spader, Melora Walters, Jay Mohr, Nathaniel Arcand, Megan Mullally, Lara Flynn Boyle, Nick Offerman, Greg Pitts, Daniel Libman, Don MacKay, Paul Schulze, Catherine O'Hara, Phil LaMarr, Bill Murray, Hart Bochner, Kathryn Erbe, Kathleen Robertson, Anjul Nigam, Marty Antonini

2017-09-25
Massor med skådisar jag gillar och James Spader brukar ofta vara med i sexuellt intressanta filmer. Men det här är bara tramsigt och bygger på sex som tabu på ett sätt som bara får mig att himla med ögonen. Den är dock inte så smärtsamt usel som den kanske borde varit eftersom skådisarna lyckas bära upp det rätt bra ändå. Men nog till en tvåa räcker det inte.

2009-07-04
Spader är alltid stabil.
Suzolid
2006-07-28
James Spader...alltså, det finns ingen bättre typ av film om man säger så! Secretery satte ju höjden och den här är snäppet undre!
Atbr
2006-06-11
tråkig moralpanik, orkade inte se hela filmen, även om den kanske hade en poäng på slutet..
uCj
2006-02-19
Bara James Spader fick mig att undra om det här ändå inte var en bra film trots allt. Sen så visade det sig att de andra också var riktigt bra, och Bill Murray i en rät stor roll ändå. Har man inte svårt för skämt om sex, vissa verkar ha det, så är det sevärt.
djonipony
2004-02-22
småkul, fast dåligt med självcensuren i slutet när de drar bort kameran när blonda tjejen tagit av sig kläderna; mesigt.
MaraJade
2004-02-11
Så ofantligt rolig, Bill Murray är lysande, underbara karaktärer och väldigt, väldigt beskrivande *host*sex scener *host*
Rante
2004-01-10
Stabil film med skön humor. =)