2.5

Our Brand Is Crisis

Den härdade amerikanska politiska konsulten Jane Bodine tar ett konsultjobb hos en boliviansk presidentkandidat. Väl där visar det sig att hennes ärkefiende Pat Candy har tagit jobbet som konsult åt hennes kandidats största utmanare.

Originaltitel Our Brand Is Crisis
Regissör David Gordon Green
Manus Peter Straughan
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Sandra Bullock, Billy Bob Thornton, Anthony Mackie, Joaquim de Almeida, Ann Dowd, Scoot McNairy, Zoe Kazan, Dominic Flores, Reynaldo Pacheco, Louis Arcella, Octavio Gómez Berríos, Luis Chávez, Azucena Diaz, Damian Delgado

dudson
2020-04-22
Underhållande film som verkligen sätter fokus på dom flippade spin-doctors inom politiken. Bullock är riktigt schysst i sin roll./ Sen skoj se den vanligt typ-castade slem skurken i en seriös roll. 2+
HerrNenne
2017-09-16
En riktigt seg historia.
Murvel48
2016-10-10
Det är inte ofta man ser en film där man får höra så mycket trivial bullshit. Och Bullock var som vanligt hopplös. Thornton var med för lite för att kunna rädda filmen från ett bottennapp.
2016-07-05
Tycker inte att satiren biter igenom utan den är mest tråkig.
Bomkia
2016-05-05
Jag har faktiskt sett dokumentären som filmer till viss del bygger på, men jag minns den inte särskilt väl. Vad man får är en film utan direkta överraskningar som lever mycket på Bullocks karisma. Joaquim de Almeida är riktigt bra som presidentkandidat. 3+
Zebulonm
2016-03-29
Bullock bra i sin roll. Håller en intresserad genom hela rullen..
ulpe01
2016-01-26
En film jag trodde att jag inte alls skulle gilla, men Bullock är bra även om hon blir påfrestande ibland. Rivaliteten med Thornton var underhållande och även om inget var direkt överraskande var jag ändå intresserad till slutet.