2.3

Ouija: Origin of Evil

Året är 1965 och platsen Los Angeles. En änka och hennes två döttrar driver en spåverksamhet som mest går ut på att lura folk. Åtminstone fram tills den dag de råkar väcka verklig ondska till liv. När den yngsta dottern blir besatt av en hänsynslös ande måste den lilla familjen konfrontera rädslor de inte ens visste att de hade, för att rädda dottern och skicka tillbaks hennes demon till andra sidan.

Originaltitel Ouija: Origin of Evil
Alternativ titel Ouija 2
Regissör Mike Flanagan
Manus Mike Flanagan, Jeff Howard
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Annalise Basso, Elizabeth Reaser, Lulu Wilson, Henry Thomas, Parker Mack, Halle Charlton, Alexis G Zall, Doug Jones, Kate Siegel, Sam Anderson, Chelsea Gonzalez, Lincoln Melcher, Nicholas Keenan, Michael Weaver (II), Ele Keats, Eve Gordon, Lin Shaye
Filmnummer 121926

ThePatient
2023-12-14
Reaktionerna från karaktärerna saknar helt trovärdighet, och dialogen blir så där torr emot slutet som är typiskt för halvdanna skräckisar.
ZoIX
2022-11-19
Jäklar vad det tappar under andra halvan alltså. Tråkigt.
päronanton
2018-08-26
Helt okej skräckfilm!
marcus86
2018-02-19
Börjar helt okej för att sedan balla ur helt. Nere och luktar på 1:an.
Robkiller
2018-01-15
Nej... inget för mig direkt... försöker skrämmas en del, men lyckas inte nå vidare med det...
amam
2017-07-21
Stark tvåa, på gränsen till en svag trea. Skådisarna gör ett hyfsat jobb och skapar karaktärer man bryr sig någorlunda om. I stort sett välproducerad och om man gillar den här typen av filmer så är den helt klart sevärd. Annalise Basso var filmens största behållning.
2017-05-14
Lite creepy faktiskt och klart bättre än första Ouija. Ungen var bäst och brädet dick inte alltför stor plats. Även lite kul att de försökt återskapa 60-talet i logga, förtexter osv. En positiv överraskning.
Halofreak92swe
2017-05-07
Riktigt creepy, skrämde mig en hel del faktiskt!
Makta
2017-04-02
Började bra och hade ett par creepy tillfällen. Men slutet var så tråkigt att jag nästan stängde av.
missbaath
2017-02-19