2.3

Otis

Unga vackra förortsflickan Riley Lawson försvinner samtidigt som en seriemördare och kidnappare går lös. Hennes föräldrar blir kontaktade av kidnapparen vilket leder till att en seg FBI-agent kopplas in. Trötta på att vänta tar Rileys familj saken i egna händer och försöker ta sig in i den sjuke mödaren Otis uppbyggda värld...

Originaltitel Otis
Regissör Tony Krantz
Manus Erik Jendresen, Thomas Schnauz
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Ashley Johnson, Daniel Stern, Illeana Douglas, Kevin Pollak, Jere Burns, Jared Kusnitz, Tarah Paige, Bostin Christopher, Tracy Scoggins, Gary Kraus, Kristen Trucksess, Jamie McBride, Burt Bulos, Brett Golov, Ashley Greene, Ellie Gerber, Morgan Davis

TheHorrorfan
2014-07-09
Jo, men den här är helt okej. Rolig är den också, så den borde även kategoriseras som komedi.
2013-08-22
Något så ovanligt som en bisarr skräckkomedi om en seriemördare som kidnappar skolflickor. Inledningsvis både spännande och rolig. Inte minst är det kul hur den utnyttjar och förstärker fördomar kring den här typen av brott. Filmen är på väg mot en fyra, men blir allt för tramsig.

2013-08-18
Filmen är bra, skum, rolig, galen och sjuk! Riktigt galen att man inte kan låta bli att skratta åt att allting är så sjukt!
Makta
2013-08-18
Har sett sämre.. Och det är väll allt jag kan säga?

2012-04-09
Så dålig att jag glömt att jag hade sett den. Blev absolut inte bättre vid en omtitt.
Jörmungandr
2011-08-20
En twist på temat "seriemördare kidnappar ung tjej och utsätter henne för tortyr och lever ut sina fantasier". Detta är alltså mer av en mörk komedi än någon splatter och jag gillade den "hurtiga" stilen. Vill inte avslöja för mycket här men kan rekommendera den till de som gillar ovan nämnda typ av film...
Kyano
2010-11-28
Märklig film. Mer en skräckkomedi än en thriller, men ändå väldigt genre-överskridande. Karaktärerna verkar medvetet oseriösa, medan scenerna ibland blir riktigt påträngande. Jag vet inte var jag har den här filmen och det känns på det sättet ganska nyskapande, väger mellan 2a och 3a.
Diminuendo
Riktigt dålig.
Metheuz
2010-11-28
Med både usel bildkvalité och skådespelaruppsättning så påminde den här filmen om ett avsnitt av någon amerikansk dussinsåpa, t.ex. Days of our lives. Fast en aning våldsammare då.

2010-11-27
Klockren humor! Filmen får inte mer än en 3a för så bra var den inte men humorn=kärlek!