2.5

Otäcka odjur

Den hänsynslöse magnaten Rod köper upp det brittiska London Marwood Zoo som är på gränsen till bankrutt. Han ska göra det lönsamt. Som ett första led ska bara otäcka djur får finnas kvar.

Originaltitel Fierce Creatures
Regissör Fred Schepisi, Robert Young (III)
Manus William Goldman, Iain Johnstone, John Cleese
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare John Cleese, Jamie Lee Curtis, Kevin Kline, Michael Palin, Robert Lindsay, Ronnie Corbett, Carey Lowell, Cynthia Cleese, Bille Brown, Derek Griffiths, Richard Ridings, Maria Aitken, John Alexander (II)

Skapad 2019-12-10 av Rollywood
En av Amerikas rikaste män, Rod McCain, skickar den före detta polisen Rollo Lee (John Cleese) till England för att höja intäkterna på ett Zoo som inte gör tillräckligt med vinst. Han står en...   Läs mer »

2023-12-19
Rätt tråkig film faktiskt...
2014-11-23
Det var väl oundvikligt att man skulle sammanföra skådisarna från "A fish Called Wanda" då den filmen är så bra och skådisarna väldigt roliga. Idèn är inte dum men första gången hade jag "A fish Called Wanda" lite väl bra i minnet och då är denna rätt blek i jämförelse. Andra gången jag såg denna så hittade jag ljusglimtar och kul scener.
Gigi1943
2014-09-10
Rolig? Nä, verkligen inte, mest tröttsam och pinsam.
Tatty
2014-09-07
Underbar, rolig, galen och skön film. Älskar John Cleese i denna här filmen, han gör rollen jätte bra och Jamie Lee Curtis spelar rollen ganska okej.
Zipper
2014-04-20
Småtrevlig, men skärpan från Wanda saknas.
2014-04-05
Någon Wanda är det absolut inte, men det hade jag heller inte räknat med. En småputtrig komedi vars "roligaste" inslag sträcker sig från kul till provocerande pinsamt. (6-/15)
Zarquon
2014-01-01
En del skratt, men också en del tröttsamma skämt och banal handling.
Devilock
2013-09-11
Minns denna som ganska dålig, men såg den nyss på TV och måste säga att den var ganska skojig ändå.
Robkiller
2013-09-01
Engelsk komedi om ett Zoo som fungerar väldigt bra... välspelad och stundtals rätt så kul, även om de flesta skämt bygger på missförstånd.
abnormal
2013-05-15