2.4

I skydd av lagen

Gillade du "Nightmare in Badham County" se "Oskyldigt Offer". Diana Hunter är en framgångsrik chef inom den amerikanska televisionen som under en bilresa mellan Los Angeles och New York får sin bil kapad. Hon rapporterar händelsen till den lokala polisen, som håller henne kvar i häktet p g a att hon saknar giltig legitimation. Händelsen blir upptakten till en mardrömslik skräckupplevelse med fysiskt och psykiskt våld.

Originaltitel Jackson County Jail
Alternativ titel The Innocent Victim, Oskyldigt offer
Regissör Michael Miller
Manus Donald Stewart
Genre 70-tal, Action
Skådespelare Yvette Mimieux, Tommy Lee Jones, Cliff Emmich, Edward Marshall, Howard Hesseman, Nan Martin, Betty Thomas, Nancy Lee Noble, Robert Carradine, Marciee Drake

dudson
2018-04-20
Vilken pissig film. Allt är genomuselt rakt av. Skådisarna vidrigt dåliga. Miljöerna trista.#{
2013-04-15
En film att ta på allvar trots att den är rätt så B-ig och hyfsat förutsägbar. Brutal, skitig och mörk. Men efter en suverän första halva så tappar den dessvärre styrfart, och när det åter brakar loss så blir det liksom aldrig det samma igen. Men Mimieux gör under förutsättningarna en bra insats. (8+/15)
Intro
2010-02-22