2.9

Oskyldigt misstänkt

Mästerregissören David har efter en kort tids vistelse i Europa återvänt till USA. Under förberedelserna för sin nya film får han höra att hans namn figurerat i de pågående utskottsförhören rörande "oamerikansk verksamhet". När han kallas till förhör vägrar han och hotas av svartlistning.

Originaltitel Guilty by Suspicion
Regissör Irwin Winkler
Manus Irwin Winkler
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Robert De Niro, Annette Bening, George Wendt, Patricia Wettig, Sam Wanamaker, Luke Edwards, Chris Cooper, Ben Piazza, Martin Scorsese, Barry Primus, Gailard Sartain, Robin Gammell, Tom Sizemore, Roxann Dawson, Stuart Margolin, Brad Sullivan

Raimo_1985
2015-10-19
Intressant. Superbra skådespeleri, av alla. Svag fyra.
AddeColciago
2012-06-17
Starkt drama som lyfter fram konsekvenserna av McCarthyism. Dessutom är De Niro lysande (som vanligt). Kul också att han delar bildruta med Scorsese.
Krantzylvania
2010-05-20
De niro spelar riktigt bra!
diskborste
2009-05-02
Underskattad!
RiffRandell
2005-07-17
Det bästa är ju finurlige Martin Scorsese. De Niro imponerar ocvkså men har gjott bättre.
Bomkia
2005-01-09
Ganska tradig, men slutet är lysande. De Niro är sitt vanliga jag och det är roligt att se gamla Skål-skådisen George Wendt i en riktig roll.
paycheck
2004-12-31
Bra film. De Niro är alltid grym!
Mr.Purple
2004-10-04
Ganska bra, men inget speciellt egentligen, Scorsese lyfter lite!!
tzara
2004-03-14
scorsese gör filmen till en stark trea.
XenoMorph
2004-03-14
Robert De Niro är väldigt bra i sin roll.