1.8

Oscenita

En grupp människor samlas och pratar om svävande sexuella motiv. Detta blandat med ofta grafiska sexscener med våldtäkt, tortyr, bestialt, lesbianism, onani och andra ämnen som du kanske eller kanske inte kan komma att tänka på.

Originaltitel Quando l'amore è oscenità
Regissör Renato Polselli
Manus Renato Polselli
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Isarco Ravaioli, Mirella Rossi, Dino Strano, Brad Euston, Marcello Bonini Olas, Ivana Giordan, Luciano Conti, Franca Grey, Antonio Maronese, Anna Ardizzone, Maria Teresa Baldoni, Carla Mancini, Gota Gobert

2016-09-19
Någon sorts episodfilm med ett antal människor som pratar om och moraliserar kring (obscen) sex. Det känns som att Polselli & co har satsat stenhårt på att göra den "värsta" filmen någonsin. Och visst tar de ut svängarna rejält med grafiska perversiteter. Det snuddas till och med vid pedofili. Men det biter liksom inte eftersom filmen som sådan är rätt så meningslös. Ointressant babbel varvas med obsceniteter, och det hela blir mest en axelryckning. En film för den intresserade att "bocka av". (6-/15)