Orkestergraven

Siv Ellen Blad, tonårsmamma, postkassörska och violinist, hittas mördad en natt i början av januari. Det tar inte lång tid innan kriminalkommissarie Cato Isaksen hittar möjliga misstänkta. En utflyttad äkta man. En potentiell älskare. Och det har funnits fler män i offrets närhet. Men vilket är motivet?

Originaltitel Orkestergraven
Regissör Alexander Eik
Manus Jonas Cornell, Lars Bill Lundholm
Genre Kriminalare, Mini-serie, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Reidar Sørensen, Marit Andreassen, Frøydis Armand, Ea Othilde Heimdal Baklund, Trond Brænne, Marte Cristensen, Harald Daasvand, Eva Dons, Arve Engebretsen, Marika Enstad, Sondre Vegheim, Sondre Krogtoft Larsen, Lisa Loven Kongsli

Christofer
2016-08-01
Svag tvåa, bättre blev ju tyvärr ingen av filmerna i serien. Gruppens ofattbart dåliga känsla för slutledning och totala avsaknad av att upptäcka även helt uppenbara detaljer och samband får en ju att häpna i soffan. Hur tänkte man när man skrev manus egentligen? Löjeväckande. Bitvis spänning och delvis intressant här och där i all sin enfald gör att jag även denna gång är (alltför?) snäll med betyget.

2016-06-30
Må se de en gang til.
Rasmusmatte
2012-12-23
Lite lång och tidvis seg. Dock följer filmen boken av Unni Lindell och den gillar jag skarpt