2.8

Organisationen

Ett gäng unga revolutionärer bryter sig in hos ett företag och stjäl heroin värt 5 miljoner dollar för att få bort det från gatan. De kallar sedan på Virgil Tibbs för att få hjälp. Tibbs är naturligtvis motvillig att hjälpa till eftersom de brutit mot en massa lagar, trots det goda syftet, men när gruppen också blir anklagad för ett mord de inte begått, så beslutar han sig för att hjälpa till, utan polisledningens vetskap.

Originaltitel The Organization
Regissör Don Medford
Manus James R Webb
Genre 70-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Sidney Poitier, Barbara McNair, Gerald S O'Loughlin, Sheree North, Allen Garfield

ClintanTheKing
2014-04-17
En ganska seg och tråkig andra uppföljare i "Mr Tibbs"-serien. Ointressant handling och karaktärerna kändes stela. Poitier är den enda som klarar sig med godkänd i behåll.
origC-J
2010-07-26
Medelmåttig polisfilm från 70-talet som höjs av Poitiers närvaro. Men den har som sagt inte mycket att göra med de föregående filmerna om Tibbs.
Bomkia
2009-08-15
Jag brukar gilla polisfilmer från 70-talet, men det här blev ganska segt. Jag förstår inte varför Poitier än en gång spelar "Tibbs", det känns som den här filmen inte har nåt annat med de föregående filmerna att göra, det är bara samma rollkaraktär. 2+