2.5

Operation Tiger Lily

Woody Allens omarbetning av den japanska agentfilmen Key of Keys. Med hjälp av nya röster och ett nytt soundtrack har originalet förvandlats till en komedi.

Originaltitel What's up, Tiger Lily?
Alternativ titel Woody Allen's 'What's Up, Tiger Lily?'
Regissör Woody Allen, Senkichi Taniguchi
Manus Mickey Rose, Frank Buxton, Bryan Wilson, Len Maxwell, Louise Lasser, Woody Allen, Julie Bennett
Genre Komedi, Kriminalare, Thriller, Äventyr, 60-tal
Skådespelare Woody Allen, Tatsuya Mihashi, Akiko Wakabayashi, Mie Hama, John Sebastian, Tadao Nakamaru, Susumu Kurobe

MrPraline
2016-05-30
Jag har velat se den här väldigt länge, men har aldrig kommit till skott. Jag tycker inte den var superbra, men den har sina få höjdpunkter som är riktigt roliga. Men utöver det så var det inte mer än okej. 2/5
Dele
2013-03-03
Kul idé och några lätträknade roliga moment, men överlag ganska träigt, och den usla originalfilmen skiner igenom alltför mkt.

2012-08-11
Ett par - tre gånger vrålade jag av skratt, men transportsträckorna däremellan var alltför långa och statiska. Den knäppa idén bakom den här hybridfilmen gör den dock värd att se.
labi
2012-04-03
Abrahams/Zucker/Zucker-nivå på skämten i denna b-rulle som idag väl mest kan liknas vid något som folk dagligen lägger upp på Youtube. Egentligen en solklar etta, men Woody får ändå en extra pinne för några goa one-liners.
AddeColciago
2011-10-15
Bisarrt upplägg, som ändå underhåller. Blev faktiskt förvånad över hur roligt jag tyckte det var att se den. Självklart är det blandad nivå på skämten och The Lovin's hade jag klarat mig utan, men ändå en ytterst intressant film.

2011-08-25
Varför existerar den här filmen?

2010-10-28
originalfilmen är förmodligen ännu sämre..
TimBuckley
2009-06-12
+ citat från Allen själv om filmen från boken "Woody om Allen" "Det var ett mycket dumt företag. Barnsligt och idiotiskt. Strax innan filmen fick sin premiär stämde jag producenten, för jag ville försöka förhindra att filmen skulle visas. För producenten hade gett sig på materialet och gjort en del förändringar som jag tyckte var hemska. Men innan målet nått domstol hade filmen premiär, och den fick mycket bra kritik. Men jag kan inte komma ifrån att jag tycker filmen är intetsägande och smaklös. Den bör betraktas som en ungdomssynd"
TimBuckley
2009-06-12
(rek 2a) Ja haha, vad ska man säga efter denna helt unika upplevelse? Allt annat än kvalité som i "kvalité" var det ialf. Tycker filminfon sammanfattar ganska väl vad det är frågan om i denna den första av Woody Allen's filmer & stundtals är det på basen av sin unika existens riktigt roligt, dels för att jag har något låg humor och dels därför att det är så (härligt) dåligt. Men trots att Allen själv måhända skulle vilja ge denna film ett minus i betyg, så sträcker jag mig ialf till en 2a. Mittsektionen när intervjuaren ber Allen förklara röran & han vägrar är ju guld tex ;)))
ea1234
2009-05-08
Bisarr idé som till en början är underhållande och fascinerande. Tyvärr blir den snart tjatig och det känns ganska skönt när den väl är slut.