Ont blod

Wade Whitehouse är ensam polisman i en byhåla i New Hampshire. Hans arbete är föga upphetsande. Men så blir en man dödad under en jakt. Wade tror att det är mord och om han kan lösa det så skall ha återfå en del av sitt borttappade liv.

Originaltitel Affliction
Regissör Paul Schrader
Manus Paul Schrader
Genre Drama, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Sissy Spacek, Willem Dafoe, Nick Nolte, James Coburn, Holmes Osborne, Brigid Tierney, Jim True-Frost, Tim Post, Christopher Heyerdahl, Marian Seldes, Mary Beth Hurt, Wayne Robson, Janine Theriault

2019-08-01
Seg och tråkig rulle.
Engravadlax
2019-02-20
Herregud vilken dålig barnskådis. Å andra sidan så är samtliga medverkande lite kassa här.
Tonti
2019-01-06
En riktig skräckhistoria om fäder och söner. Schrader gräver som vanligt på intressanta ställen. Detta håller inte riktigt ihop och slutet är för övertydligt, men det finns flera starka och intensiva sekvenser.
Berniey
2014-03-03
Inte helt oävet, där både Nolte och Coburn i liten roll övertygar med sitt skådespel, däremot så är manuset tunt och det blir alldeles för tråkigt i längden.
dudson
2013-05-07
Påminner mkt om Fargo om livet i en bondhåla och allmän missär. sen är Nolte klockren som nergången slit varg med familjeproblem, Couburn passar perfekt som vidrig gris farsa. men själva storyn ger jag inte mycket för! så taffligt gjort"
Sokkan
2013-02-01
Stark trea. Nick Noltes skådespel är verkligen oklanderligt, han är som skräddarsydd för sådana här roller.
kervisch
2012-09-17
Sämsta jag sett !
Astrojacob
2012-02-06
Kanonbra skådisar med två nomineringar, där Coburn vann en Oscar. Soft, kallt, intensivt, men det händer egentligen ingenting, utöver Noltes känsloutbrott var 15:e minut. Kändes tyvärr lite tam o aldrig spännande. Frågor utan svar, bara Dafoes voiceover så jag stannar på en stark Trea, trots mycket bra acting.
Kubrick
2012-01-02
Intressant till en början, även om det spårar ur mot slutet. Stundtals mysig, stundtals obehaglig. Det mesta känns väl igen från andra filmer, tycker inte den tillför något speciellt. Även om Nick Nolte gör en bra rolltolkning.
Gew
2010-07-26
Ointressant och långsamt. Fångade aldrig ngt riktigt intresse. Avslutningsvis försökte dom knyta ihop säcken läckert, men jag upplevde det mest taffligt/tafatt. Blev lurad till förhoppning av många 4:or här på FT.