2.4

Mammas gosse

Snart fyrtio, synnerligen fullvuxen och helt i händerna på mamma. Sånt är livet för Danny.

Originaltitel Only the Lonely
Regissör Chris Columbus
Manus Chris Columbus
Genre Komedi, Romantik, 90-tal
Skådespelare John Candy, Ally Sheedy, Maureen O'Hara, Anthony Quinn, James Belushi, Kevin Dunn, Milo O'Shea, Bert Remsen, Macaulay Culkin, Kieran Culkin, Allen Hamilton

Nalleman
2019-01-17
Lite för förutsägbar men ändå klart godkänd.

2015-10-11
En typiskt "mysig" John Candy-rulle men så bedövande förutsägbar. Porträttet av den xenofoba modern blir för överdrivet och Anthony Quinns grekroll känns också tröttsamt stereotyp.
callusis
2014-05-11
Man kan ju aldrig tycka illa om John Candy!
Bomaniac
2014-03-13
Feelgood som är som man förväntar sig. John Candy levererar men vissa svagheter i manuset drar mer betyget.
Fläskkäft
2014-02-20
Småmysig film och en passande roll för John Candy. Historien är enkel och vi vet precis hur det ska gå men det är helt okej. Kul bifigurer och jag gillar speciellt James Belushi. Det märks att John Hughes var med på ett hörn för värmen, tonen och humorn känns väl igen. Denna typen av film görs inte längre så ta en titt speciellt om du är ett Candy-fan, han gick bort alldeles för tidigt(1994) tyvärr.
ziferN
2013-02-02
Småmysig, småkul och underhållande film som är enkel och lättsmälld. John Candy är som vanligt härlig och rolig att kolla på och filmen följer dom klassiska romcom-ingrendiserna till helt ok underhållning för stunden, inget speciellt inom genren men ändå helt ok att titta på. Stabil trea.
Czechflash
2011-12-24
Trevlig rakt igenom och Maureen O'Hara stjäl showen om och om igen.
Fermis
2011-07-02
klassisk romantisk komedi
aag
2010-09-11
En gullig, avkopplande film att "må bra" av!
Kosmoskorven
2010-08-09