2.4

One Dark Night

För att bli en av "The Sisters" tvingas Julie övernatta i ett mausoleum. Det hela blir inte mindre otäckt av att hennes kompisar försöker skrämma henne.

Originaltitel One Dark Night
Alternativ titel Entity Force, Mausoleum, Night in the Crypt, Rest in Peace
Regissör Tom McLoughlin
Manus Michael Hawes, Tom McLoughlin
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Meg Tilly, Adam West, Melissa Newman, Robin Evans, Leslie Speights, Donald Hotton, Elizabeth Daily, David Mason Daniels, Leo Gorcey Jr, Kevin Peter Hall

Skapad 2019-12-14 av lrenner
Man vet aldrig vad man ger sig in på när man väljer att titta på en skräckfilm från det mediokra 80-talet som man aldrig hört talas om. När det gäller gamla skräckfilmer finns det en kopiös...   Läs mer »

ItalyErik
2017-09-04
Härlig mysrysare med mycket 80-talsfeeling. Inte dumt alls!
Robkiller
2014-01-17
Lågbudget 80-tals rysare, som är hyfsat seg första halvan för att sedan bli bättre... fula gummimonster, blixtar och odöda blandat med "high-school" tema... inte direkt bra, men får duga ändå.
2013-12-11
Mysig och i min mening underskattad rysare som börjar lite taffligt men blir till rena "Return of the living dead". Kryptor, blixtar och döingar anno 80-tal - inte svårt att tycka om.
Dele
2009-08-26
Har nu sett om den och måste erkänna att jag gillade den bättre än vad jag kom ihåg. Egentligen ingen jättebra film, men den är kul och riktigt stämningsfull.
CinemaniaC
2007-04-23
Trevlig liten rysare detta, fylld med en viktig ingrediens för genren - atmosfär! Bra rysare görs i princip aldrig mer och till stor del tack vare att dem saknar just stämning. Öppningssekvensen med Raymar och de döda flickorna är otroligt suggestiv och även om inte alltför mycket händer innan filmens sista halvtimma så är den alltid underhållande, den är långsam men den har ett syfte med det, filmens payoff blir så mycket mer effektiv.
fugl
2006-05-05
Bajsfilm. Adam West och Meg Tilly är det enda som gör att man orkar sig igenom. Provocerande plågsam upplösning. Kunde varit bra, verkade ha ett skönt upplägg i öppningen. Man blev intresserad, sedan våldsamt besviken. Bra ljus i en scen i slutet dock. Mitt råd är dock: STAY THE FUDGE AWAY!!!
Kosmoskorven
2004-10-16
Alltså...eftersom jag såg den här när jag var...typ...tio, elva...så var den rätt så...tja, äcklig. Den har sin charm, och...jo, jag gillar den. Tattig, visst, MEN, den har sin charm!
2003-07-20
Hyfsad B-skräckis - stark tvåa.