2.1

Ondskans Hus

Ondskan kommer nu till Kalifornien genom en lampa. Där Manipulerar den den lilla flickan i familjen genom att visa sej som hennes döda far. Bara en präst kan stoppa detta.. eller?

Originaltitel Amityville Horror: The Evil Escapes
Alternativ titel Ondskans flykt... från huset som gud glömde, Amityville 4
Regissör Sandor Stern
Manus Sandor Stern
Genre Skräck, 80-tal
Skådespelare Patty Duke, Fredric Lehne, Jane Wyatt, Norman Lloyd, Lou Hancock, Aron Eisenberg, Brandy Gold, John De Bello, Zoe Trilling

schramm
2020-07-21
några år senare har man skaffat filmen på blu ray och höjer ett snäpp pga man släppt helt på kvalitetstänket när man passerat 30...
amam
2017-10-10
Trist och utan några speciellt kul scener. Fast roligt koncept med en hemsökt ful golvlampa.
dudson
2016-05-20
Ucch trist lågbudget crap. Stackars lampa.
schramm
2014-04-30
En tvåa för att det finns en ond lampa. Genialt! Lampan kan dessutom köra bil och, framförallt, lysa när den ej är inpluggad. Tyvärr är resten av filmen lite väl gore-fattig och inte nog dum för att vara det där lilla extra.
idd
2013-09-12
seg barnskräckis, vad hände med konceptet från de första två rullarna!?
rebellsten
2013-05-17
Nääee! Den här var så dålig att jag blev arg. Och jag brukar tycka om dåliga skräckfilmer. Om de som kommer efter får en 1:a och denna har fått en 2:a så vet jag inte om jag ska titta på efterföljande.... Fat slutet borde ge Nobelpriset i dumhet.
craptastic
2012-11-01
Rätt bra lampskräckis (hur många finns det?) Bra fart
precineadd
2010-11-18
LAMPAN SOM GUD GLÖMDE
2009-09-01
Småmysig rysare som funkar alldeles utmärkt. En av de bättre uppföljarna till Huset som gud glömde
Hoagie
2009-04-04