2.6

Ondskans ansikte

När Mark Evans förlorar sin mor blir smärtan outhärdlig, och skickas därför till sin kusin Henry för att få annat att tänka på. Men snart upptäcker Mark att det är något väldigt märkligt med Henry, hans sinne för humor är både ond och dödlig. Och när det gått aldeles för långt, så får han det svårt att intala Henrys mor om att det är sant.

Originaltitel The Good Son
Regissör Joseph Ruben
Manus Ian McEwan
Genre Drama, Thriller, Skräck, 90-tal
Skådespelare Macaulay Culkin, Elijah Wood, Wendy Crewson, David Morse, Ashley Crow, Daniel Hugh Kelly, Jacqueline Brookes, Quinn Culkin

Skapad 2019-12-20 av m86
Mark Evans (Elijah Wood) mamma dör i cancer och han skickas till sin farbror och hans familj för att få annat att tänka på medan pappan är på en affärsresa. Han möter sin kusin Henry (Macaula...   Läs mer »

2020-11-22
Absolut inte!!! Den här filmen var kass...
2016-11-11
Macaulin Culkin gör en av sina bästa roller i denna väldigt spännande film. Det här är en av de bättre filmerna som gjorts på temat "onda barn" och den är faktiskt ganska oförutsägbar.

2015-06-01
Över 20 år sedan jag såg den. Tyckte då den var bra. En film jag gärna skulle återse.
Tatty
2015-05-06
Riktig pirrig och obehaglig film med Macaulay Culkin som känns riktig elak och läskig. Macaulay Culkin och Elijah Wood spelar rollerna bra och även tillsammans i filmen.
2014-12-04
En rätt ytlig thriller där man troligtvis har försökt ta vara på Macaulay Culkin stjärnstatus på denna tiden. Dock är det kul att se en riktigt ung Elijah Wood på film. Detta är inget bottennapp men inte heller något som man vill se om heller.
silvertrain
2013-12-23
En till intressant onda barn-skräckfilm! Gillar såna typ av filmer. Och denna är inget undantag. Som sagt riktigt spännande, skrämmande och intressant. Också riktigt bra skådespelare. Både bland de vuxna och barnen. Kul Att få se Frodo ifrån Sagan om ringen i en yngre roll. Får en stark trea!
Tobbelob
2013-12-13
Löjligt bra skådespel men slutet var under all kritik.
ToddDowney
2013-05-14
Bra film, men rätt otäck om man ser den ur ett vuxet perspektiv. Som förälder måste den vara fruktansvärd och se på. Bra skådespel, story. Regi'n och manus och musik var dock sämre, vissa av dialogerna var bortom all kritik, men den är värd och se minst en gång.
Strutsi
2013-04-26
Bra skådespel. Hade den inte varit så irriterande så hade den fått 3.
meandermind
2013-03-17
Orealistiskt slut, otroligt bra skådespeleri, ganska tråkig. Jag tyckte det stod written by iain banks, så jag hade väntat mig något mer skruvat och mindre helylle.