3.3

Once Upon a Time in China III

Tredje delen i Tsui Harks filmserie om Wong Fei-hung. Handlingen kretsar kring en lejondanstävling i Peking som får storpolitiska förvecklingar. Handlingen har inte samma tydliga koppling till den historiska Wong Fei-hung-myten som i de två första filmerna. Skurken Klubbfot, som har misshandlat Wongs far, är en svår motståndare för vår hjälte.

Originaltitel Wong Fei-hung tsi sam: Siwong tsangba
Alternativ titel Huang Fei-hong zhi san shi wang zheng ba, The Invincible Shaolin
Regissör Tsui Hark
Manus Tsui Hark
Genre Action, 90-tal
Skådespelare Jet Li, Rosamund Kwan, Lau Shun, Xiong Xinxin, Max Mok Siu-chung

GinNTonic
2015-04-01
Liksom de andra filmerna i serien är denna lätt sövande och rörig. Den har dock mer underhållande och tokig fighting än andra filmen och är i klass med första. Svag trea.
idd
2014-08-10
Riktigt idiotisk även för å va kung fu-film! Villet jag bara ser som ett plus i kanten!
Otium
2009-12-07
Shing Shong Långkalsong.
joylove
2008-10-29
börjar bli lång tråkigt
wyldmammoth
2008-06-26
Jag tycker nog också den här är bäst i triologin. Romans, humor, snyggt foto, bra fighter och bra karaktärer. Enda mindre bra var slutet som gärna kunde ha få varit lite mer adrenalinhöjande och att alla lejon blev tjatiga i längden. En svag 4a.
Caasimolar
2008-01-17
Tycker de tre första är solklara 4:or, men inte mer. Saknar det där lilla extra och att det ska vara Hung Gar i filmerna. Resten av serien är mer eller mindre skräp.
yangbo
2006-03-21
Har ni kommit så här långt i serien så finns det väl 0 chans att stanna? Ni måste se resten. Solklar 5a egentligen.
BengtPressBank
2005-12-30
Den bästa i denna triologi enligt mig. Clubfoot e coolast
vajpero
2005-12-08
tycker inte den är sämst i triologin. Gillar moralen i den...
XenoMorph
2005-05-23
Sämre fighter än tidigare filmer, men är ganska sympatisk. Blir bättre efter en seg första halva.