1.9

On the Loose

Peter ogillar sitt jobb som svetsare och drömmer om en framtid på en oljeplattform. Utomhus är det snö och rockbandet Europe kommer på besök till stan för en konsert. Sångaren Joey Tempest visar sig dock vara bekant med Peters flickvän Nina, vilket gör Peter svartsjuk.

Originaltitel On the Loose
Alternativ titel On the Loose - En film om rock, kärlek och första jobbet
Regissör Staffan Hildebrand
Manus Staffan Hildebrand
Genre Drama, Kortfilm, 80-tal
Skådespelare Tomas Fryk, Jerry Williams, Carina Lindström, Joey Tempest, Thomas Erdtman, Ian Haugland, John Norum, John Leven, Mic Michaeli

Starkbröl
2021-12-02
Svensk film och skämskudde är lika förknippat med varandra som Staffan Hildebrand och småpojkar. "Jerry Williams som Skyddsombud". Mystisk arbetarklasspropaganda från LO.
2018-02-27
Mycket dåliga filmer som dök upp under svensk 80-tal...
Smultronsylt
2016-01-02
+1 pga retrocharmen. ^^
Asmorod
2015-10-19
Nejnejnej!

2015-02-17
Nån ale i kroppen och denna slängdes på. Dog av skratt:) Joey! Aa visst surru. underbart!!!
apmannen
2013-11-21
Stark tobak...mycket stark tobak. Första minuten är otvivelaktigt nån slags svensk filmhistoria. Sponsrad av LO.
kaustiksoda
2013-03-30
Sunt budskap, det sätter vi en tvåa på!
FabianBom
2012-07-07
80-tals kult
produr
2011-10-03
Nej bra är den inte men den har ju nån slags kulturvärde nu.Europe gjorde ju en del bra låtar och Jerry Williams när han sjunger working class hero är bra.godkänt bara för att 80tals stilen var go
Paramis
2010-11-24
Den starkaste etta jag nånsin satt.