2.7

På Chesil Beach

Edward och Florence är som gjorda för varandra. De kommer visserligen från olika klasser och bakgrund, men det spelar ingen roll? Allt faller på plats när de är tillsammans. Fram till själva bröllopsnatten, då spänningen i luften bara ökar, alltmedan det skört nervösa paret äter middag på hotellrummet på Chesil Beach, sittandes vid bordet, en liten bit från den hotande dubbelsängen.

Originaltitel On Chesil Beach
Regissör Dominic Cooke
Manus Ian McEwan
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Saoirse Ronan, Billy Howle, Anne-Marie Duff, Adrian Scarborough, Emily Watson, Samuel West, Bebe Cave, Anna Burgess, Imogen Daines

mammene
2021-02-02
Ett relationsdrama med mycket dialoger som bara var luft och allt gick ut på att undvika ett ämne, de pratade runt varandra hela tiden. Inte fel i sig, men det blev för deppigt för mig. Slutet var bara för jobbigt och väckte en massa frågor. Så den väckte känslor, det ska en film göra, men just det här var svårt att se.
TimBuckley
2020-08-05
Välgjord och välspelad rakt igenom. Berörande & jobbig att titta på dessutom. Men jag hade önskat mig ett mer personligt porträtt av våra två huvudkaraktärer. 3a.
idaho1981
2020-03-31
Fin historia som tyvärr blir lite platt. Det finns så mycket att jobba på men man bara skrapar lite på ytan av det som är mest intressant. Bra skådespel!
Robkiller
2018-10-27
Extremt långsamt men välspelat drama som håller intresset uppe utan att riktigt ta sig... men den försöker förmedla ett budskap som inte är helt oviktigt och det gör den bättre än den egentligen förtjänar.
abnormal
2018-08-13
Helt klart jobbig att se på. Vill man bli obekväm är det här rätt film, men vad som skulle kunna vara en intressant och komplex historia tar plötsligt ett abrupt slut.