3.2

On a Clear Day

När Frank förlorar sitt jobb på skeppsvarvet efter trettiosex år upptäcker han att han inte har något att falla tillbaka på förutom simning, som han har gjort regelbundet de senaste tjugo åren. Han har ett bra äktenskap med sin fru Joan, men sedan hans son Stuart dog har han haft svårt att visa känslor. Han och hans andra son Rob är främlingar för varandra, och kan inte acceptera förlusten av Stuart. Men tillsammans med några vänner som uppmuntrar honom ger han sig på utmaningen att simma över kanalen.

Originaltitel On a Clear Day
Alternativ titel Anything is Possible
Regissör Gaby Dellal
Manus Alex Rose
Genre Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Peter Mullan, Brenda Blethyn, Ron Cook, Billy Boyd, Shaun Dingwall, Jodhi May, Sean McGinley, Paul Ritter, Michelle Rodley, Jamie Sives, Anne Marie Timoney, Benedict Wong

sawa
2016-06-20
Trevlig, lite som The Full Monty. Vem översatte titeln "On a Clear Day" till den svenska "Anything is possible"?
JimCarrey
2013-06-13
Hihihihi Pippin! Är även svag för simning men detta var lite för kladdigt för min smak för att det ska kunna få riktigt godkänt. 1+
Taandborste
2010-12-19
En mycket varm och fin film.
KillerPutte
2010-01-09
(rek.3) Mycket trevlig och charmig film som helt klart andas Ken Loachs brittiska realism. Skulle kanske vinna en aning på att tona ner slutet, men det är bara min åsikt. Se den!
SoulSurvivor
2009-07-17
Väntar man sig nåt i stil med Loach eller Leigh blir man grymt besviken. Mullan och Belthyn är ju class actors som klarar sig fint, men båda har varit mycket bättre. Ibland påminner den om Brassed Off, men ibland dyker den ner och blir Segelsällskapsresan. Absolut inte en värdelös film, men jag är besviken och hade velat se vad en bättre regissör kunnat göra av det här!
SoulSurvivor
2009-07-13
Peter Mullan OCH Brenda Blethyn? Are you having a laugh? Varför har jag inte sett den här? Måste se den illa kvickt...
orlio
2009-06-08
Trevlig rulle med ganska charmiga karaktärer. Svag fyra.
lowendahl
2008-10-13
Det finns många sådana här filmer som får mig att misstänka att samtliga britter lever i misär. Hum...
Quartz
2008-08-31
vettig, vettig. kunde handlar MER om det väsentliga och därav blivit bättre och varmare
Fijam
2008-08-31
Mycket trevlig film... Se den!