2.9

Olive, the Other Reindeer

När en av tomtens flygande renar skadas, hotas hela julen att ställas in. Den lilla hunden Olive ser det som sitt kall att ersätta den skadade renen, men det är inte alla som vill fira jul... Resan till Nordpolen blir en strapatsfylld upplevelse för Olive och hans pingvinkamrat Martini.

Originaltitel Olive, the Other Reindeer
Regissör Steve Moore
Manus Steve Young
Genre 90-tal, Familjefilm, Animerad, Komedi, Kortfilm
Skådespelare Drew Barrymore (röst), Dan Castellaneta (röst), Joe Pantoliano (röst), Edward Asner (röst), Peter MacNicol (röst), Michael Stipe (röst)

schramm
2014-12-13
förvirring är stor i filmen då trafiksituvationen lämnar mycket till fantasin. då den stundande omvanlingen från vänstertrafik till högertrafik, knappt nämns under filmens första 13 scener. därefter bjuds vi på ett stillistiskt potpurri av trafuksituvationer; vi färdas till till land, vi färdas till havs, vi färdas kommunalt. men framförallt färdas vi i fantasin. det är en realistiskt framställning av chaförsyrket. det känns onödigt att ens påpeka att vid tre ynka tillfällen glöms blinkers bort. det är en godkännd körning.
LosBandidos
2005-02-27
jag tycker den här är jättebra, haha
Robin__Broman
2004-12-24