3.4

Old Henry

En bonde och hans son tar in en skottskadad man med en väska full med pengar. När ett par män kommer och letar efter mannen och pengarna måste bonden bestämma vem han ska lita på. Då han visar sig ha en talang för skjutvapen ifrågasätts hans sanna identitet.

Originaltitel Old Henry
Regissör Potsy Ponciroli
Manus Potsy Ponciroli
Genre Western, 2020-talet
Skådespelare Tim Blake Nelson, Stephen Dorff, Scott Haze, Gavin Lewis, Trace Adkins, Max Arciniega, Brad Carter, Richard Speight Jr

AdamB-film
2022-08-02
Snygg, välfilmad och med ett behagligt tempo. Crescendot i slutet är ok, men en aningen för förutsägbart, jag hade nog hellre sett lite originalitet ändå. Jag ska inte spoila storyn men jag tycker dess premiss har en intressant vinkel, historielös kanske, men kul o till viss del innovativ.
BenStiller
2022-04-24
Gillar du gamla spagettiwestern, Clint Eastwood och liknande, då blir du inte besviken. Välspelad, snyggt filmad och ”skitig” western. Trots tidvis långsamt tempo, så hålla spänningen uppe filmen igenom. En klar 4:a!
StureStenhög
2022-01-19
En väldigt kompetent western i all sin enkelhet. Den är snyggt filmad, och jag gillar den lågmälda skildringen av det ödsliga farmarlivet. Det blir en tacksam miljö att släppa ner lite skurkaktiga revolvermän i. Tim Blake Nelson är dessutom bra i huvudrollen, men hans grabb hade sannerligen förtjänat att få sig en jävel i svålen. Det är inte en nytänkande film direkt, men den tycks vara gjord med mycket kärlek till genren
ShenLong
2021-10-16
helt ok. Gillar tim blake, men det är typ så långt den kommer
niebaotan
2021-10-12
En slow burner till western som puttrade på ganska lagom och låg på en stabil 3a fram till "avslöjandet". Gillar man westerns är det svårt att värja sig och Tim Blake Nelson är som så ofta alldeles lysande. En av årets positiva skrällar, helt klart.