2.2

Okänd identitet

Läkarna har berättat för honom att han är Paul Kane. Han har precis blivit utskriven från sjukhuset, men hans minne är fortfarande helt blankt – hela hans tidigare liv är utraderat. Men när han utsätts för ett överfall reagerar han instinktivt och oskadliggör sina två angripare med brutal effektivitet. Var har han fått de egenskaperna ifrån? Händelsen framkallar en ljusglimt från hans förflutna. Men det är inte ett minnesfragment som stämmer in på den nuvarande Paul Kane. Det är någon annan, betydligt farligare person. Jakten på hans verkliga identitet leder honom till hemliga säkerhetsoperationer. Den leder honom från USA via Europa till Kanada. Och den leder honom mot en sanning som aldrig får avslöjas.

Originaltitel Second Nature
Regissör Ben Bolt
Manus E Max Frye
Genre Thriller, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Alec Baldwin, Cosima Shaw, Powers Boothe, Louise Lombard, Philip Jackson, Kurtis O'Brien, Leigh Zimmerman, MIchele Austin, Pip Torrens, Courtney Rowan, Cornelia Winter

Robkiller
2014-10-26
En man tappar minnet efter en olycka, han börjar minnas en del, men vem är han egentligen? lågbudget thriller som håller intresset uppe utan att vara bra... rullar mest på, men inte helt uselt... får duga.
2014-01-31
Rejält underskattad i mitt tycke. Lite Bourne och lite Bond och en bra story där både drama, action och thriller blandas på ett bra sätt. Baldwin funkar ovanligt bra i huvudrollen och Boothe är som vanligt bra med sin bullriga stil. Anade nånstans att detta kunde vara en tv-rulle, men inte sänkte det helheten på något sätt.
Masjävel
2009-05-17
Originell thriller med lite sci-fi-känsla, ganska välgjord och spännande, en stark trea!

2007-01-13
Relativt bra manus, men berättartekniken är inte detsamma. En av de mest förutsägbara filmer som gjorts. Som alltid när Alec Baldwin medverkar höjer det ett varningens finger.
Bomkia
2005-09-06
Snart. Tråkig tv-thriller.
drend
2004-06-18
svag trea... tycker lite om baldwin, han är bra skådis tycker jag ;D
hawkmoon
2004-05-22
Faktiskt hyfsat spännande.
judocalle
2003-04-26
vilket skräp!!kopia av både identitet Okänd och the bourne identity!!!