2.9

Ögonblicket före tystnaden

Steve Everett är en journalist som nyligen flyttat till västkusten efter det att ha blivit avskedad från New York Times. Tack vare sin gamla vän, chefredaktören Alan Mann, får han ett nytt jobb på Oakland Tribune. Steve gillar damer och sprit och hans äktenskap med Barbara är i nästan lika dåligt tillstånd som hans gamla skrotbil. Han har dessutom redan hunnit bli illa omtyckt av lokalredaktören på tidningen då han haft en affär med dennes fru. När en annan av tidningens journalister är med om en bilolycka måste Everett ta hand om hennes reportage och göra en sista intervju med den dödsdömda Frank Beechum.

Originaltitel True Crime
Regissör Clint Eastwood
Manus Larry Gross, Paul Brickman, Stephen Schiff
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Clint Eastwood, Isaiah Washington, Lisa Gay Hamilton, James Woods, Denis Leary, Diane Venora, Bernard Hill, Michael McKean, John Finn, Hattie Winston, Sydney Tamiia Poitier, Mary McCormack, Marissa Ribisi, Michael Jeter, Frances Fisher, Francesca Eastwood

2021-08-11
Tja, enligt mig en medelmåttig film...
2020-08-13
Småintressant historia och sådär men karaktärerna, framförallt Clintan, är så jävla osympatiska, kassa och inte ett dugg trovärdiga. Filmen börjar genom att Clintan raggar på en 40 år yngre kollega genom att dissa och driva med hennes kritik av patriarkala strukturer, som hon så klart faller för. Det sätter tonen rätt bra, sen nystas själva fallet upp ganska platt och tråkigt. Visst, filmen skulle kunnat få en tvåa då den trots sina 2 timmar inte direkt kändes tråkig, även om det var lite segt. Men då den har så många saker jag ogillar så blir det bara en etta ändå.
92axha10
2016-03-14
Extremt tråkig och torr film. Alldeles för ofokuserad och långdragen för en så simpel historia.
2016-02-01
Tillbakalutad Eastwood-rulle där legenden även regisserar. Känns lite tv-deckaraktig, men inget fel på det. Med en story som håller ihop och Där Eastwoods karaktär är en riktigt skön lirare, om än aningens gubbsjuk.
2014-12-27
En av de där Clint Eastwoodfilmerna där Clintan som vanligt är riktigt bra men där själva historien endast underhåller för stunden. Denna film lämnar inte mig som tittare med några särskilda långvariga minnen men samtidigt lägger den sig ändå strax ovanför den stora massan av helt Ok filmer och jag blev ju som sagt underhållen. 3+
Dele
2014-08-01
Ganska förutsägbar historia som har sina sympatiska moment men också ett ganska enkelt och stereotypt berättande. I slutändan blir resultatet ganska ljummet.
spielmitmir
2014-03-02
Jag förstår inte riktigt kritiken? Jag gillar den väldigt mycket! "Speed-Zoo" har för övrigt blivit ett begrepp i vår familj.
Berniey
2013-10-13
En riktigt trist historia där trovärdigheten är låg och skådespelet är på en alldeles för låg nivå för att bli godkänd.
diskborste
2013-04-22
Speeeed zoooooooo!
IdaD
2012-11-10
Jag tänkte ut en riktigt elak kommentar redan innan rullen var slut, men vad händer? Jag glömde så klart bort vad jag skulle skriva för att filmen var så jävla seg och den tog aldrig slut. Clintan spelar förresten en snuskgubbe... Urk...