3.7

Office Space

Peter Gibbons är en kontorsarbetare som tröttnat på sitt tråkiga liv. En dag besöker han en terapeut som hypnotiserar honom. Det hela resulterar i att han får en ny inställning till livet. Och mot förmodan förbättrar detta hans karriär - trots att han bryter mot alla regler.

Originaltitel Office Space
Regissör Mike Judge
Manus Mike Judge
Genre Komedi, 90-tal
Skådespelare Ron Livingston, Jennifer Aniston, David Herman, Ajay Naidu, Diedrich Bader, Stephen Root, Gary Cole, Richard Riehle, Alexandra Wentworth, Joe Bays, John C McGinley, Paul Willson, Kinna McInroe, Todd Duffey, Greg Pitts, Orlando Jones

Skapad 2019-12-21 av
Peter är en man som har tröttnat rejält på sitt jobb, som går ut på att sitta i en liten kub, jobba intensivt i en kvart och sedan stirra på bänken fram tills att han slutar. Efter en hypnos b...   Läs mer »

Björkman
2015-03-15
Småkul komedi, vissa grejer är riktigt roliga, men det är alldeles för mycket som är transportsträckor och/eller inte tar sig så starka uttryck som man skulle önska för att det skulle bli ännu roligare. Ojämn och alltför ofta lite väl lågmäld helt enkelt. Ändå en komedi som kan rekommenderas för de roliga grejer som faktiskt finns.
Undine
2014-12-06
Det finns små små roliga tillfällen men de är väldigt få. Den byggs upp skitbra för att sedan inte hända så mycket och det känns som man bytt ut regissören mot slutet eftersom allt man byggt upp, bara raseras. Sjukt tråkigt slut man kunnat göra annorlunda. Inte mycket till skämt heller, ser inte hur den går som komedi, snarare en drama.
hestret
2014-12-06
Håller med i mycket som skrivits. Den har vissa roliga scener och moment, rätt bra karaktärer för att vara komedi. Den är på något sätt lagom mycket komedi med lagom mycket slapstick, lagom mycket "knäppheter", lagom mycket LOLs etc. Kul soundtrack. Men samtidigt är det inget särskilt och förtjänar nog inte riktigt den extrema kultstatus den har. 61/100
2014-10-25
I sin genre så är det inte många filmer som når upp till Office Space. Så otroligt skön och avslappnad film med mycket bra humor och bra skådisar.
Hummingbird
2014-09-21
Händelselös
spielmitmir
2014-09-06
Dels en typiskt onödig intetsägande film, men dels ganska charmig emellanåt. Helt okej tror jag nog att jag tycker.
AlbinWesley
2014-07-12
Det finns delar jag älskar, och så finns det andra som känns rätt äckliga. Men det är roligt och så, mestadels förträffligt. Tyckte rätt mycket om den.
Zipper
2014-07-03
Småroligt och smart emellanåt, men inget jag kommer minnas imorgon.
haajen
2014-05-31
Har uppenbara poänger men är inte riktigt min kopp te, helt ok men tunn.
DrJW
2014-05-27
Jag vet att många älskar den här filmen, och den här var faktiskt bra och hittills den bästa filmen som Beavis and Butt-Head och King of the Hill-skaparen Mike Judge har gjort, men den var inte så himla hype:ad bra som alla säger om den. Den är ganska tunn och kunde ha gjorts mer, men den här var faktiskt Judge's första(om jag nu inte tar fel) live action-film och han gjorde de bra av de som han hade och är de ens första gång så bör man ta en säker projekt innan man tar nånting stort. Personligen så är min favorit film av Mike Judge Beavis and Butt-Head Do America. Den här är också baserad på Judge's kort animerade filmen Milton.