3.2

Offer och gärningsmän

Fyra fristående kortfilmer om relationer och människors reaktioner och ageranden till högst ovanliga situationer i livet.

Originaltitel Offer och gärningsmän
Regissör Tomas Alfredson
Manus Klas Östergren
Genre Drama, Mini-serie, 90-tal
Skådespelare Pernilla August, Sven-Åke Gustavsson, Sven Ahlström, Adriana Essen, Malena Engström, Björn Montnémery, Stig Grybe, Kenneth Milldoff, Christer Strandberg, Annika Johansson, Ivan M Petersson, Thommy Berggren, Rasmus Troedsson, Cecile Anckarswärd, Lena Söderblom, Per Jonsson, Jan Tiselius, Emy Storm, Marianne Mörck, Aida Gordon, Lars Passgård, Fredrik Dolk, Siw Erixon, José Castro, Britta Billsten, Leif Forstenberg, Willy Pettersson, Jan-Olof Strandberg, Fredrik Gunnarsson, Dan Kandell

KyLLo
2019-02-10
Jag tyckte verkligen om serien Soldater i månsken av Alfredson/Östergren, men den här är jag kluven till. Det är fyra fristående historier. Jag gillar att det är vardagligt och vissa tragikomiska inslag. Klas Östergren har många småknasiga idéer. Thommy Berggren är mycket bra som en dryg arkitekt. Men historierna blir väldigt utdragna, enkelspåriga, deppiga och motbjudande. Jag tror att serien hade blivit bättre som svart komedi.
Tossehj
2018-03-04
Någon som vet vart man kan komma över denna serie ?