2.8

Odette Toulemonde

Odette Toulemonde har ingen anledning att vara lycklig, men är det ändå. Balthazar Balsan har all anledning att vara lycklig, men är det inte. Odette är en medelålders kvinna som bor i Charleroi. Hon arbetar på kosmetikaavdelningen på ett köpcentrum och har två barn varav den ena är homosexuell och den andra har tonårsbekymmer. Balthazar är en av Belgiens mest kända författare som får vilken kvinna han vill. När Balthazar kommer till Charleroi för en boksignering får Odette äntligen chansen att träffa en av sina största idoler. Då visste ingen av de att det mötet skulle vända uppochner på deras tillvaro.

Originaltitel Odette Toulemonde
Regissör Eric-Emmanuel Schmitt
Manus Eric-Emmanuel Schmitt
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Catherine Frot, Jacques Weber, Fabrice Murgia, Nina Drecq, Camille Japy, Alain Douty, Julien Frison, Laurence d'Amelio, Aïssatou Diop, Philippe Gouders, Albert Dupontel

smekaren
2011-09-17
lite väl smetig för min smak.
zmac
2007-11-04
instämmer med Gurra B.En väldigt fin film. Till skillnad fr Gurra B definierar jag hellre filmslutet som sockersött. Allt i allo en film som nog speglar lite verklighet i en hel del människors livssituationer.
GurraB
2007-02-14