1.7

Octane

Senga Wilson och hennes tonårsdotter Nat kör längs en enslig landsväg. De grälar och Nat anklagar sin mamma för att vara överbeskyddande. De plockar upp en lifterska som visar sig tillhöra en mystisk sekt. Nat fascineras av lifterskan och vid en vägkrog passar Nat på att rymma med henne. I jakten på sin dotter drivs Senga allt djupare in i en mörk mardrömsvärld fylld av droger, sex och ondska.

Originaltitel Octane
Alternativ titel Pulse
Regissör Marcus Adams
Manus Stephen Volk
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Madeleine Stowe, Norman Reedus, Jonathan Rhys Meyers, Samuel Fröler, Mischa Barton, Bijou Phillips, Leo Gregory
Filmnummer 21980

lilebroer
2014-08-31
Tyckte att den hade en enormt lovande start, och halvvägs in så var det en rätt så klart fyra. Men ungefär lika snabbt som den greppade tag i mitt intresse så tappade den detsamma. En film som helt klart lever på sin suggestiva ton men lider något oerhört när den måste börja förklara historien. Får en känsla av att man spenderade 10 år med första halvan av manuset och slängde ihop den andra halvan med kvarten kvar innan inspelningsstarten.
precious_death
2014-07-02
snygg, ok insatser av de mer etablerade skådisarna, fantastisk soppa till intrig,
Taandborste
2013-01-06
Fånigt och dåligt, guldstjärna för scenen mellan Rhys Meyers och Reedus dock!
TheHorrorfan
2012-08-19
Den försöker att vara så smart, men den misslyckas totalt.
Susshi
2011-11-01
Fy fan vilken dålig film att se på en søndag.. lr vilken annan dag som helst før den delen.
Norrby84
2011-06-21
Kass.
Slakob
2011-06-21
Förvirrad film som inte vet var den är på väg. Man har många idéer men samtliga är så löst involverade i filmens handling att de inte går att knyta ihop mot slutet. Klara Lynch-vibbar känns av en bit in i filmen, men det hjälper inte mot slutet som vägrar sluta. Under hela filmens gång försökte jag lista ut vad den handlade om och de enda fem minuterna där något samband eller någon förklaring syntes räckte inte för att höja betyget då jag mest var förvirrad hela tiden.
Elizadushkufan
2010-05-25
Inte den sämsta filmen jag sett, men inte särskilt bra. Början är ok, men sedan blir det bara skit av det hela. Filmen känns inte som den är speciellt genomtänkt, mer som en utfyllnad i filmvärlden. Men kan ändå inte säga att det är den sämsta jag sett.
Murvel48
2010-03-02
Varför lär man sig aldrig? Jag läste kommentarerna först, sedan såg jag filmen för att se om den verkligen var så dålig. Det var den!
himecta
2009-12-13
Fy faaan, vad tråkig, meningslös och illa gjord den här filmen var... De har försökt göra allt på en gång men lyckas inte med någonting. Blä.