3.2

Obvious Child

En komedi om vad som händer när Brooklyn-komikern Donna Stern blir dumpad, får sparken och blir gravid, precis i tid för Alla hjärtans dag.

Originaltitel Obvious Child
Regissör Gillian Robespierre
Manus Gillian Robespierre
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Jenny Slate, Gaby Hoffmann, David Cross, Jake Lacy, Gabe Liedman, Richard Kind, Polly Draper, Paul Briganti, Cindy Cheung, Stephen Singer, Emily Tremaine

abnormal
2018-12-09
Mysig och välspelad. Bitvis skratta-högt-rolig.
haajen
2015-11-30
En enkel men väldigt varm och mysig film som kanske är mer laddad i USA iom sin aborttematik.
Oidipussy
2015-09-24
Riktigt riktigt bra.
Catwalker
2015-07-22
Helt ok, varken mer eller mindre. kvinnlig komiker som ändå kör grabbskämt a la upprepning av ordet "vagina" om och om igen. Samt en stor bunt "minora"skämt. "åh, jag blev på tjocken med mitt icke-judiska one-night-stand, vad ska släkten säga". Que?
Darn
2015-03-28
Charmig och med värme, i linje med hur amerikanska draman om unga vuxna numera bukar te sig, med allt vad det innebär i saker som lätt kan bockas av. Långt ifrån unik, men vinner stort på kemin mellan skådespelarna och Jenny Slates härliga appearence och närvaro.
CodeRed
2015-02-27
Skön rolig komedi! Klart sevärd.
hestret
2015-01-15
Jenny Slate är godkänt charmig i huvudrollen, Hoffman är bra det lilla vi får se och jag gillade pojkvännen. En fin, vanlig, trevlig kille liksom. Utöver den karaktären är alla precis som man förväntar sig i en indiekomedi om hippa NY-bor. Historien och skämten är väl ganska standardmässiga. En vanlig amerikansk indieish rom-com med abort som ganska substanslöskrydda. Man har inget intressant att säga om abort direkt. Allt känns kanske lite underutvecklat och inte överdrivet meddragande eller spännande. Man hade kunnat korta ner på stand upen. Simpel och överlag funkar det, men ingen film man vill se om en massa gånger. 57/100
elzplz
2014-12-25
dödscharmig ju! lite kär i jenny slate nu.
2014-10-14
Jag har alltid gillat Jenny Slate men visste inte alls att hon faktiskt var såhär bra skådespelerska. Rolig och charmig film som känns helt naturlig men som ändå kontrasterar väldigt starkt mot hollywoodfilmer man brukar se.
Snah
2014-10-07
Typisk abortrulle. Varm och mysig, men det är en uttjatad form med andra skådespelare. Samspelet och dialogen mellan turturduvorna är riktigt bra.