2.6

O Fantasma

Sergio, en ung homosexuell man, jobbar på nattskiftet som sophämtare i Lissabon. Han tillbringar sin lediga tid med med tillfälliga sexmöten på stadens toaletter och andra skumma ställen. En dag blir han fullständigt besatt i en man och börjar förfölja honom. Han blir mer och mer depraverad och djurlik, och till slut klär han ut sig i sin svarta gummidräkt och kidnappar honom.

Originaltitel O Fantasma
Alternativ titel Phantom
Regissör João Pedro Rodrigues
Manus Alexandre Melo, José Neves, Paulo Rebelo, João Pedro Rodrigues
Genre 2000-tal, Drama, Vuxenfilm
Skådespelare Ricardo Meneses, Beatriz Torcato, Andre Barbosa, Eurico Vieira, Joaquim Oliveira, Florindo Lourenço, Rodrigo Garin, Jorge Almeida, Maria Paola Porru, Luis Zorro, João Rui Guerra da Mata

FUR
2016-01-20
den är som cirka alla filmer av den här typen: lovande till en början med ett förfall utan någon vidare poäng i slutändan annat än "hm, med hur små medel kan vi göra en riktigt störd film?" jag blir besviken; när jag tar mig för att titta på en såhär obskyr film har jag ofta ganska höga förväntningar på att kanske den här gången kan vi få en mörk och destruktiv berättelse som ändå säger någonting i slutändan. men ja, 9 av 10 gånger är det den här filmen man får!
laowai
2009-10-02
He he he...nej tack men mikroskopiskt ja till att den är bisarr på ett underhållande sätt.
Smultronsylt
2007-11-10
Intressant, men det räcker inte...
Filmgalning
2006-01-01
Inget för homofoben. Sparsam dialog och lite bizarr.