1.8

Nyinflyttade i Beverly Hills

Lantisarna Clampetts hittar olja på sin mark och blir plötsligt miljonärer. De bestämmer sig för att flytta till Beverly Hills. Det blir en kulturkrock utan dess like.

Originaltitel The Beverly Hillbillies
Regissör Penelope Spheeris
Manus Lawrence Konner, Mark Rosenthal, Jim Fisher, Jim Staahl
Genre Komedi, Familjefilm, 90-tal
Skådespelare Jim Varney, Diedrich Bader, Erika Eleniak, Cloris Leachman, Lily Tomlin, Lea Thompson, Dolly Parton, Rob Schneider, Dabney Coleman, Penny Fuller, Kevin Connolly, Linda Carlson, Lyman Ward, Leann Hunley, Ernie Lively, David L Crowley, Buddy Ebsen, Robert Easton, David Byrd, Patrick Cranshaw, Eric Edwards, Zsa Zsa Gabor, Mickey Jones

Tatty
2022-04-24
Helt sjuk knasiga men kul film.
2021-07-18
Fruktansvärt dålig film...
Zeylon
2018-09-23
Tveklöst en av de bättre komedier jag sett.
2014-11-11
Det som denna film har på plussidan är att man känner och får ta del av uppriktiga och sympatiska rollprestationer av de skådespelare som spelar familjen Clampett, men manuskriptet som är skrivet av 4(!) författare känns sanslöst töntigt. Att man sedan kryddar hela filmen med återkommande sexskämt är inte till dess fördel.
Sajo
2014-07-13
såg denna verkligen hundra gånger när ja va liten. rolig och vill gärna se den igen!
cruze
2014-02-10
Fånig, urdum, urlöjlig smörja. Usch!
GrandMaster_E
2013-10-16
Nostalgi!
Rehn108
2013-09-15
Nämen, varför har den officiellt betyg 1? Jag minns den som fånig men helt okej underhållning.
kattspionen
2012-10-06
Den här filmen var riktigt riktigt skojig! Tex kvinnan i väggen, "happiness", stud farm..hehe!
Tepesco
2010-01-21
Jag kanske har fel men minns det här som en väldigt rolig och skrattframkallande film, men kanske minns fel. Får se om den så snart som möjligt!