2.5

Stolen Desire

En grupp resande skådespelare hamnar i ett tufft och vulgärt kvarter i Osaka. Regissören Shinichi (modellerad efter Imamura själv) är en ung och intellektuell person som hoppat av universitet för att istället ägna sig åt teater. Den ignoranta publiken låter sig dock inte imponeras av den Kabuki-liknande presentationen Shinichi tänkt sig, så han bestämmer sig för att krydda föreställningen med lite striptease.

Originaltitel Nusumareta Yokujo
Regissör Shohei Imamura
Manus Toshiro Suzuki
Genre 50-tal, Komedi
Skådespelare Hiroyuki Nagato, Osamu Takizawa, Shinichi Yanagisawa, Kô Nishimura, Yôko Minamida, Shoichi Ozawa, Kin Sugai, Toyoko Takechi, Hayao Takamura, Shojiro Ogasawara, Michie Kita

hsimpson
2024-03-18
Den har absolut charm! Imamuras kärlek för de mindre bemedlade finns redan här, i en skitig och mustig skildring av den turnerande teatergruppen. Lyckas hålla sig ifrån att bli buskis, även om det är lite väl gapigt och opolerat ibland. Svag fyra.
-kakihara-
2013-12-26
Den har en viss charm!

2013-04-05
Ganska likt någon Fellini jag har sett (typ Rampljusets Barn) på sätt och vis men den här är knappast lika bra avskalad från vad som är viktigt och oviktigt. Jag finner det också svårt att visa medkänsla eller bry mig om den här skådespelargruppen, det är synd eftersom det här skulle kunna bli klart bättre. Men så är det också en regidebut.