2.2

Nu blåser vi snuten igen

Bandit och Cletus antar denna gång utmaningen att transportera en elefant tvärs över USA på mindre än 24 timmar.

Originaltitel Smokey and the Bandit II
Regissör Hal Needham
Manus Brock Yates, Michael Kane, Jerry Belson
Genre Komedi, Action, Kriminalare, 80-tal
Skådespelare Burt Reynolds, Sally Field, Jackie Gleason, Jerry Reed, Dom DeLuise, Paul Williams (III), Pat McCormick, David Huddleston, Mike Henry, John Anderson, Brenda Lee

Count_Duckula
2023-08-13
Filmen vet inte riktigt vad den vill. Idén med att försöka göra karaktärsdrama av banditen är förvisso originell, men för vem är det egentligen tänkt att tilltala? Samtidigt bjuds vi på förödande tröttsamma scener med en elefant som ackompanjeras av intetsägande dialoger från karaktärer som står och hänger i stället för att bränna runt i bilar. Tack gode Gud räddar Jackie Gleason (tillsammans med Mike Henry) pannkakan från total flopp.
päronanton
2020-02-15
Jag älskar ”Nu blåser vi snuten 1 & 2 Riktigt charmiga filmer som en mår bra utav!
2019-02-26
Skön film ändå med Burtan som skrävlig rövare i sport bil. Elefant temat var riktigt orginellt") Sen en massa fläaskiga jakt- scener. En riktigt laidback rulle" 2+
Nalleman
2018-10-13
Varför gjordes denna överhuvudtaget?
Dele
2017-09-21
Oj vad tramsigt det har blivit här.
Starkbröl
2015-12-17
Tragiskt trist.
Tykatorp
2015-08-16
Pinsamt dålig på alla sätt och vis.
2014-03-24
Stundtals skön, speciellt när det rör på sig. Men elefanthistorien förstör upplevelsen.
AddeColciago
2013-01-11
Var blev biljakterna av? I stället bara massa tjafs och en elefant.
Redfield4ever
2012-09-18
Tja, den går ju att titta på. Varför man inte bara sätter på första filmen istället är däremor en helt annan fråga...