Nowhere to Run

Sam är en fånge på rymmen som kommer till en gård där en ung kvinna bor ensam med sina två barn. Han finner en fristad där, och det visar sig att han är väl behövd.

Originaltitel Nowhere to Run
Regissör Robert Harmon
Manus Randy Feldman, Leslie Bohem, Joe Eszterhas
Genre Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller, 90-tal
Skådespelare Rosanna Arquette, Jean-Claude Van Damme, Kieran Culkin, Joss Ackland, Ted Levine, Anthony Starke, Edward Blatchford, Tiffany Taubaum, Sven-Ole Thorsen, Tony Brubaker

OffTheGround
2022-11-20
Jaa nää..det blev lite för mycket fånigheter för en trea, men funkar faktiskt ganska bra som extremt lättuggat och förutsebart tidsfördriv.
Rune2000
2022-02-13
Hade kunnat bli en av Van Dammes bästa filmer eftersom filmen är mer drama än action. Här får han äntligen chansen att flexa sina skådespelarmuskler. Problemet är att JCVD är riktigt stel i huvudrollen och visar varför han ska hålla sig till actionfilmer.
Hanness
2022-01-09
En av de sämre filmerna med Jean-Claude Van Damme, blir en stark 2a.
Raimo_1985
2016-01-10
Stark trea till detta sliskiga actiondrama om en bra kille spelad av en bra kille. Jag smälter tillslut.
Robkiller
2015-04-11
vanDamme på rymmen. Håller intresset uppe för det mesta med en bra balans mellan långsamma scener och action... kanske inte direkt nån lysande handling, men den fungerar ändå
2014-12-02
Som tidigare nämnt så gillade jag som tonåring, under 90-talet, verkligen actionfilmer och en av de största idolerna var ju då Jean -Claude Van Damme. Även om inte just denna film är en av de mest underhållande och actionspäckade filmerna från Van Damme så är det något hos mig som fortfarande gillar detta litegrann. 2+
KyLLo
2012-07-12
Måhända att jag var i rätt stämning, men jag minns den som en sevärd blandning av action och romantik. Trovärdig var den väl inte, men det förväntar man sig nog inte heller. Förtjänar inte en plats bland Filmtipsets 250 sämsta.
100tonvalspäck
2012-02-14
När Brandon Lee sa till Dolp Lundgren i Showdown in little Tokyo att han hade den största kuk han någonsin sett på en man var det filmhistoria. När en liten flicka säger till Van Damme i Nowhere to run att han har en stor penis, kalkonhistoria.
Djason
2011-11-10
Ted Levine lyfter den här sega filmen till en stabil 2:a.
kanemura
2011-06-30
Utan Ted Levine skulle nog inte filmen alls vara lika bra! En del riktigt snygga actionscener och Ted LEvine lyser i varje scen han är med i!