2.5

Now You See Me 2

Magikerna The Four Horsemen flyttar åter gränserna för illusionkonst till nya höjder på scener runt om i världen. Ett år efter att de lurat FBI och vunnit folkets hjärtan med sina Robin Hood-aktiga konster, dyker illusionisterna upp igen för en comeback i syfte att avslöja oetiska metoder som en tech-magnat ägnar sig åt. Mannen bakom deras framträdande är ingen annan än Walter Mabry, ett tekniskt underbarn som med hot får The Four Horsemen att genomföra sitt mest omöjliga rån hittills. Deras enda hopp att rentvå sina namn är att utföra ett sista trick och avslöja den riktiga skurken.

Originaltitel Now You See Me 2
Alternativ titel Now You See Me: The Second Act
Regissör Jon M Chu
Manus Ed Solomon
Genre Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Mark Ruffalo, Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Dave Franco, Lizzy Caplan, Daniel Radcliffe, Michael Caine, Morgan Freeman, Sanaa Lathan, David Warshofsky, Jay Chou, Tsai Chin, Richard Laing, Henry Lloyd-Hughes, Brick Patrick, Ben Lamb, William Henderson

skitbad
2017-10-01
Har behållit allt det som var dåligt i första filmen, adderat en förtrollande mängd skit och sedan twistat till det med magiskt dålig regi (bl.a.)! Filmen är nog ungefär lika förbluffande dålig som mina försök att vara lustig efter att just ha gått av ett 12 timmar långt nattskift...
theFeber
2017-05-21
Helt klart underhållande, men tyvärr lite för förutsägbart och lite väl "over the top".
Christofer
2017-04-08
Det duger att se men som så ofta när man följer upp en bra första film så faller det platt när man tar i från tårna för att \\'toppa\\' det så att det slår runt och blir tramsigt.
idd
2017-03-27
Obeskrivligt dåligt manus. Scenen där de kastar spelkortet mellan sig är bland det dummaste jag någonsin sett på film!
2017-01-22
Den första filmen hade sannerligen sina brister, men jag kunde ändå vara ganska förlåtande mot den eftersom den erbjöd så bra underhållning. Den här är förvisso ganska underhållande den med, men bristerna från senast har blivit ännu värre denna gång, och den lyckas inte alls framkalla samma förlåtande attityd hos mig. Storyn är ett riktigt hafsverk, Lizzy Caplan är högst irriterande, Dave Franco är störig som vanligt, och kortkastar-scenen är mer än lovligt usel. Man får även anta att de tyckte att det var jättekul att casta Daniel Radcliffe i en trollerifilm, men han i övrigt kunde nog inte vara mer fel för rollen. Det finns dock fortfarande betydligt sämre blockbusters än så här därute, det ska ändå påpekas
djonipony
2017-01-07
Första var svag 4, denna stark 3. Troligen samma nivå egentligen, men ettan var något nytt.
2016-12-29
Inte lika genomtänkt som första filmen, utan drygare och förlitar sig för mycket på effekter och trick. Som ren underhållning fungerar dock denna del 2 om man inte funderar för hårt. Känns snarare som en serietidningsaction emellanåt istället för den heistfilm den borde vara.
BrutusBeefcake
2016-12-19
Precis lika dålig och töntig som första filmen. Herregud alltså. (3/15)
RunRiot
2016-11-24
Rätt krystad uppföljare som tyvärr lämnar mycket att önska. Avsaknaden av Isla Fisher är stor och istället får vi nöja oss med ett gäng beiga convenient for the plot-karaktärer och Harry Potter. Lizzy Kaplan gör så gott hon kan, men hennes karaktär är tyvärr bara en dålig utfyllnad utan egentligt djup. Coola tricks finns det dock gott om (nästan lite för många) och Mark Ruffalo är som vanligt lysande, även om jag saknar motspelet han hade med Mélanie Laurent i första filmen. Allt som allt en ganska rörig och seg film, men helt okej att slökolla på. Tydligen ska en trea redan vara på gång, och jag hoppas innerligt att de ska skärpa till sig och göra en värdig uppföljare med samma djup som den första, då det verkligen finns potential. Hoppas även att Isla Fisher får dyka upp som bad guy denna gång.
myslas
2016-11-09
I första filmen kunde en rätt simpel handling maskeras med högt tempo, snygga effekter och lite mystik. Den här filmen saknar alla de ingredienserna och blir således en lång och tråkig film. Här är inte handlingen heller bara simpel utan riktigt jäkla dum på sina ställen. Slutet är skrattretande uselt. Det finns någon enstaka kul scen men filmen är till största delen så dålig att jag inte kan förmå mig själv att sätta något annat än lägsta betyg.