Leken

Några vänner träffas över en middag, där man bestämmer sig för att leka en lek; alla ska öppet visa alla sms, meddelanden och samtal man tar emot under kvällen och dela det med övriga sällskapet. Remake på "Perfetti sconosciuti" från 2016.

Originaltitel Le Jeu
Alternativ titel The Game, Nothing to Hide
Regissör Fred Cavayé
Manus Fred Cavayé
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Bérénice Bejo, Suzanne Clément, Stéphane De Groodt, Vincent Elbaz, Grégory Gadebois, Doria Tillier, Roschdy Zem, Fleur Fitoussi, Tassadit Mandi, Méline Ouamar, Sabri Ouamar, Cosette Briand, Gabriel Briand

eraserheead
2021-04-26
Känns som man sett liknande filmer flera gånger förut, bra hursomhelst. Stark trea.
Albion
2020-03-09
Har nyss sett den italienska originalversionen så det här blev en upprepning av i princip samma film vilket förstås påverkar mitt intryck. Storyn är ju i princip helt densamma och den är ju fortfarande filmens clou. Däremot så saknas det den där sköna känslan som den italienska versionen genomsyras av. Det blir bara en svag 3;a till denna film, dvs 3-
HerrNenne
2019-06-02
Funkar oerhört bra. Jag var rädd att det skulle bli en film som gjorde sig själv omöjlig att se på med pinsamma och jobbiga situationer men den balanserar det utmärkt och blir istället jätteroligt, perfekt avvägd.
Mr_AG
2018-12-29
För mycket att skriva tittaren på näsan med allt tjat om månförmörkelsen. Når inte upp till sin italienska förlaga.
Boondock_saint
2018-12-07
Snyggt! Det går lite upp och ner, men jag gillar verkligen filmer i den här formen, med få personer i ett rum. Slutet är oväntat och lyfter definitivt helhetsintrycket. Stark trea, kanske svag fyra.
Tatty
2018-12-03
Wow, alla dessa gömda hemligheter som ingen vet om! Gillade känslan av spänningen och tokheter. Blev faktisk väldigt förvånad på slutet men jag gillade det iaf!
Christofer
2018-11-17
Inte så tokigt faktiskt, även om det kanske kändes en smula överdrivet på samma gång. Gillade upplösningen, som i mitt tycke lyfte det hela en aning.