2.7

Nostradamus

En intressant skildring av mannen bakom det välkända namnet och fenomenet Nostradamus - 1500-talsläkaren, fysikern och astronomen som hade unika visioner om framtiden och förutsåg bl a Hitler och mordet på Kennedy. Vi får följa en lärd mans envisa kamp mot både kyrkans och vetenskapens rädsla för nya idéer.

Originaltitel Nostradamus
Regissör Roger Christian
Manus Knut Boeser, Roger Christian, Piers Ashworth
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Rutger Hauer, Tcheky Karyo, F Murray Abraham, Julia Ormond, Assumpta Serna, Amanda Plummer, Anthony Higgins, Michael Gough, Diana Quick, Maia Morgenstern

Djason
2015-01-07
Bra skådisar i en film som är ganska flummig från och till men jag håller mig iaf intresserad genom hela filmen. Bara en sådan sak att Rutger Hauer är med är ju egentligen värd ett toppbetyg men så högt når inte filmen som känns som en tv film.
Jonas77
2012-03-23
Lite ojämn.. Jag gillar de historiska delarna, men ibland känns det som om han käkat en konstig svamp..
syltkatt
2011-07-23
pol put made my filmtipset visit
PolPut
2009-08-24
Jag skriver som Nostradamus skrev (centuria 372): Sublima kroppar skall bli ändlöst sedda för ögats lins och snart sig visa så; filmen om mig kan enbart tilltala en gädda se på den om du illa vill må. (fritt översatt och fritt tolkat av mig)
Smultronsylt
2008-01-10
Jag somnade på biografen iofs...
cluster-
2006-07-17
Trevlig film. Ganska många mindre bra skådespelare samt några bra. Det är trevligt att de gör en film om Nostradamus, men jag tycker ändå att de kunde lägga ner lite mer känsla i vad de gör. Jag säger inte att filmen var jättedåligt, men den var heller inte jättebra. Det känns som att de verkligen har pressat in en del av profetiorna bara för att de var tvungna att vara med. Som när han nämnde "Histel", det kändes verkligen krystat. Den är värd att ses, men den hamnar inte på någon topplista direkt.

2004-11-10
jag älskar den här filmen
MonkeyWiz
2004-02-17
Djup och spännande med mysticism till max.
Acedia
2004-01-23
Det är alldeles för ytligt hela tiden. Det är trist för den här filmen hade en del potential.
Ascor
2003-11-02
håller med karhu81 "Dom kunde ha gjort mycket mer av den här filmen, dom kunde ha grävt lite djupare än dom gjorde."