2.5

Noll X anropar planeten Mars

Äventyret tar sin början då det futuristiska rymdskeppet Zero X lämnar jordens atmosfär. Rymdskeppet, och dess besättning, är på väg till Mars då en mystisk explosion inträffar. Sabotage! Kan Team Tracy avslöja förövarna och rädda nästa rymdskepp? Var på plats när det brådskande samtalet kommer ? och Thunderbirds ger sig i väg!

Originaltitel Thunderbirds Are GO
Regissör David Lane
Manus Gerry Anderson, Sylvia Anderson
Genre 60-tal, Action, Science Fiction
Skådespelare Sylvia Anderson (röst), Ray Barrett (röst), Alexander Davion (röst), Peter Dyneley (röst), Christine Finn (röst), David Graham (röst)

Christian.
2016-02-22
Thunderbirds känsla, absolut. Men detta var en långtråkig film, otroligt dålig story och onödigt långa scener.
RollinHand
2008-08-18
Otroligt långsamt tempo i denna brittiska (fast oerhört amerikanska) dockfilm. Pappa Thunderbird bor med sina många söner på en ö i Stilla Havet och driver någon form av rymdskeppsräddningsverksamhet på konsultbasis. Hans söner trånar alla efter den söta brittiska agenten Lady Penelope som kör omkring i en rosa Rolls-Royce. I en scen dyker The Shadows upp i dockformat och river av en rockrökare tillsammans med Cliff Richards. På det hela taget en ganska unken film. Men gullig.
Docklands
2008-04-08
Storyn är tunnar än vatten, men många scener är helt jävla makalöst snygga.