3.1

Nobody

Hutch Mansell, en underskattad och förbisedd pappa och make som tar emot livets smällar och förödmjukelser utan att någonsin slå tillbaka, en ”nobody”. När två tjuvar bryter sig in i hans förortshem en natt, avstår Hutch ifrån att försvara sig själv och sin familj i hopp om att förhindra allvarliga våldsamheter. Hans tonårsson, Blake, är besviken på honom och hans fru Becca verkar dra sig allt mer undan från honom. Efterdyningarna av händelsen eldar på Hutchs sedan länge sjudande raseri, utlöser latenta instinkter, och får honom att välja en väg som kommer att avslöja mörka hemligheter och dödliga färdigheter.

Originaltitel Nobody
Regissör Ilya Naishuller
Manus Derek Kolstad
Genre Drama, Action, Kriminalare, 2020-talet
Skådespelare Bob Odenkirk, Connie Nielsen, RZA, Aleksej Serebryakov, Christopher Lloyd, Gage Munroe, Paisley Cadorath, JP Manoux, Paul Essiembre, Humberly González, Araya Mengesha, Michael Ironside

Hanness
2021-10-24
En stark 3a, första halva är mycket underhållande sen blir det för överdrivet.
Spook
2021-10-23
Första halvan 4/5, andra halvan 2/5 - totalt 3/5... John Wick-temat fortsätter.
Commandante
2021-08-13
John Wick möter Ensam hemma. Det är inte originellt för fem öre, men det är väldigt underhållande och paketeringen är snygg.
ThePatient
2021-07-20
Hjärtligt glädjevåld. Inte så dumt.
Kimchi
2021-07-16
Underhållande, lättsmält som ändå sticker ut ur mängden av liknande filmer. Manuset är inte särskilt originellt men behöver inte vara det heller.
debe
2021-07-04
Lättittad film trots konstant våld som i vanliga fall bara blir långtråkigt. Här har man dock lyckats göra det riktigt kul.
ShenLong
2021-05-09
tråkig med taskig phasing. inte ens fightscenerna var tillfredsställande.
2021-05-05
Jag har lite svårt för inledningen och dess representation av manlighet och hur "emasculated" Odenkirk framställs. Att han sen får visa upp sig som macho lämnar en liten bitter bismak hos mig. Finns en del intressant som hade kunnat göras där, men det lämnas därhän. När det hela drar igång så funkar det dock riktigt bra. Riktigt bra actionkoreografi för det mesta, riktigt underhållande, snyggt och kreativt. Ett par riktigt snygga saker som får mig att vilja sätta ett högre betyg. Men det är inte riktigt lika tight rakt igenom. Trean är solklar och väldigt stabil, nära till en stark trea men den lyckas inte riktigt nå hela vägen dit och hålls tillbaka av inledande saker och relationer.
bisam
2021-04-26
Under 80-talet förfasades landet över hur de nya videogrammen förde in underhållningsvåldet i alltmer moraliskt förflackade svenska hem. Det är måhända dags att ringa in Siewert Öholm för en videovåldsdiskussion 2.0 - för det här är riktigt underhållande. En uttjatad handling till trots är särskilt den första halvtimmen förhållandevis originell med en ganska underfundig humor och manusförfattarna lyckas egentligen genom hela filmen att undvika de förlegade normer som oftast genomsyrar hämndaction. Även om den här typen av film är svår att föra hela vägen i hamn, så är de mycket nära att lyckas. Den förtjänar en stabil trea.
HerrNenne
2021-04-20
En kul film. John Wick-kopia ja, men det finns det fler av och ingen är ens i närheten av lika bra. Här har vi allt. Coola attityder utan att bli larvigt, en intressant bakgrund och intressant action. Det enda jag egentligen har problem med är det ganska osympatiska sättet allt startar på.