3.1

No Time to Die

James Bond har lämnat sin tjänst och njuter av ett lugnt liv på Jamaica. Det blir dock kortvarigt när hans gamla vän Felix Leiter från CIA dyker upp och ber om hjälp. Uppdraget att rädda en kidnappad forskare visar sig bli mer förrädiskt än väntat.

Originaltitel No Time to Die
Alternativ titel Bond 25
Regissör Cary Joji Fukunaga
Manus Cary Joji Fukunaga, Neal Purvis, Robert Wade, Phoebe Waller-Bridge
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Daniel Craig, Rami Malek, Lea Seydoux, Lashana Lynch, Ben Whishaw, Naomie Harris, Ana de Armas, Jeffrey Wright, Christoph Waltz, Ralph Fiennes, Rory Kinnear, David Dencik, Dali Benssalah, Billy Magnussen, Brigitte Millar

Xeno
2021-11-26
Craigs sämsta. Befarar att Bondfilmerna om de fortsätter bara kommer bli värre och sämre. Ska det va på detta vis så låt 007 gå i graven. Snälla...
labi
2021-11-21
Tycker till skillnad från många att det är en bra film mätt med Bond-mått. Innehåller de obligatoriska elementen, men också några "WTF?!" och det ska bli intressant att se vart the Broccolis tar 007 härnäst. Hoppas fortfarande på Dominic Cooper som nye Bond, men vad vet man? Kanske nöjer man sig efter Craig?
erik88
2021-11-20
Sämsta bondfilmen på länge. Fula animerade sekvenser och en trälig story. -3.
espresso.life
2021-11-18
Detta är en mycket knapp 3:a, borde vara en 2:a. Bond bruka var var nytt, idérikt action. Det är det långt ifrån idag :(
Borrman
2021-11-13
Besvikelse. Inget nytt som får ögonbrynen att resa sig här. Lång och ointressant på många plan.
cedmoy
2021-11-11
jag bryr mig inte så mycket
HansMoleman
2021-11-08
Klassisk Bond på många sätt, men blir tyvärr lite väl mycket Hollywood på slutet.
karlmats
2021-11-07
En värdig avslutning på Craigs Bondkarriär ändå. Som vanligt i hans filmer kan man avgöra redan på introlåten huruvida filmen kommer att vara bra eller inte. Billie Eilish låt är sannerligen ingen klassisk Bondlåt, men den är härlig och stämningsfull ändå. Rami Malek är en underhållande Bondskurk som tar tillbaka serien till lite mer bombastiska nivåer. Lea Seydoux funkar bättre här än i den tråkiga Spectre och bifigurerna Ana de Armas och David Dencik lyfter också filmen. Fartfyllt och underhållande hela vägen, jag märker inte ens av den långa speltiden. Nu hoppas jag att man låter serien vila några år och sen tar man in Henry Cavill och låter nästa utspela sig på 60-talet utan allt modernt snack om övervakning och sånt, gör en retroversion och väck liv i karaktären som annars riskerar att stagnera. En stabil 3a, ungefär i samma klass som Skyfall.
Djason
2021-11-07
Toppenaction med en del sega mellanakter som det oftast blir i långa filmer. Craig bra i vanlig ordning som Bond. Gillade när Bond skjuter in i tunneln i slutet av filmen, påminner mycket om ledmotivet till de gamla bondfilmerna och som hänger med än idag.
JD
2021-11-06
Jag tycker till skillnad från många andra detta är en värdig avslutning på Bond. Framförallt känns det som en intelligent film. Den lyckas på en gång ta sig själv på lagom lite allvar, med galen Wallace&Gromit-action och ganska osentimentala intrigavslut, och ge utrymme för självreflektion. När man sett den förstår man på mer än ett plan varför Bond inte har någon framtid och samtidigt lämnar man med känslan av att det var kul så länge det varade.