No Time to Die

James Bond har lämnat sin tjänst och njuter av ett lugnt liv på Jamaica. Det blir dock kortvarigt när hans gamla vän Felix Leiter från CIA dyker upp och ber om hjälp. Uppdraget att rädda en kidnappad forskare visar sig bli mer förrädiskt än väntat.

Originaltitel No Time to Die
Alternativ titel Bond 25
Regissör Cary Joji Fukunaga
Manus Cary Joji Fukunaga, Neal Purvis, Robert Wade, Phoebe Waller-Bridge
Genre Action, Thriller, Äventyr, 2020-talet
Skådespelare Daniel Craig, Rami Malek, Lea Seydoux, Lashana Lynch, Ben Whishaw, Naomie Harris, Ana de Armas, Jeffrey Wright, Christoph Waltz, Ralph Fiennes, Rory Kinnear, David Dencik, Dali Benssalah, Billy Magnussen, Brigitte Millar

menschenfeind
2023-12-11
Ovärdigt avslut för en Bond som förlorat all identitet.
Andreas_
2023-05-30
Inte denna gång heller lyckas dom få till känslan av Bond, detta är inte Bond, detta är någon halvdan actionfilm bara, ingen Bond-känsla alls och det har det inte varit i någon av dessa nya Bond filmer förutom i Casino Royale, alltså första Bond filmen med Craig, den kändes som en riktig Bond film, resten har varit tråkiga mediokra actionfilmer som hade kunnat heta vad som helst, inte ens den överskattade Skyfall var något att hurra över och inte heller den kändes som en Bond film. Sista filmen då och Daniel Craig säger farväl till karakätren och det är väl lika bra det, han är en bra skådespelare och kan göra så mycket bättre än dessa värdelösa och tråkiga såkallade Bond filmer...jag vet inte om det är regissörerna eller manusförfattarna som bara är helt fel för att göra Bond filmer, det känns som att ingen av dessa yrkeskategorier har sett en gammal hederlig Bond film tidigare...för bra regissörer har det varit gott om, i varje film men ändå är det endast Martin Campbell som fångat Bond känslan, han borde få göra varenda Bond film framöver...hursomhelst, denna actionfilm var medioker, inte särskilt spännande eller välgjord action, utdraget och en av dom sämsta Bond skurkarna dessutom, även där Rami Malek är en fantastisk skådespelare men någon bra skurk var han verkligen inte, sen har vi små roller av Ben Winshaw, Naomie Harris, Ana de Armas, Jeffery Wright, Christoph Waltz och Ralph Fiennes men ingen av dessa höjer filmen nämnvärt förutom den lilla stund Ana de Armas är med, enda riktigt underhållande scenen i hela filmen. Nej denna film har typ inget, ingen Bond känsla, tråkig action, tråkig story och tråkiga karaktärer...inget att hurra över alls, duger i brist på annat som mest men inte mer än så, man får verkligen hoppas att med nästa Bond reboot att allt blir bättre och med Bond känslan intakt annars kan dom lika gärna lägga ner denna franschise, betyget blir en stabil 2:a
Rune2000
2023-02-19
Lagom bra Bond-film som varken är tråkig men inte heller sticker ut ur mängden. Om inget annat, så var det en stabil avslutning för Daniel Craig och hans gestaltning av James Bond.
2022-12-23
Jag är ganska svalt inställd till Craigs Bond-filmer, men det här var den bästa från hans era. Det är mer en traditionell Bond-film än hans tidigare, samtidigt som man inte tvingar honom att spela en Bond som han inte passar till. Dock framstår han som lite för gammal och trött vid det här laget, så det känns i sin ordning att det här är hans sista. Överlag ställer jag mig negativ till att man drar in Bonds privatliv i handlingen, det passar inte karaktären, men nu är det den vägen man har valt att gå med Craigs filmer, och i den kontexten tycker jag ändå att den här historien fungerar bra. Men framför allt är det actionsekvenserna som imponerar, i synnerhet den inledande sekvensen i Italien. Vi får dessutom ett väldigt snyggt foto och karaktärsrika miljöer som tas tillvara på till fullo. Som princip tycker jag väl annars att en speltid på nästan tre timmar är för långt för en Bond-rulle, men jag upplevde aldrig det som ett problem medan jag så den här. Det är bra underhållning hela vägen
2022-10-10
Jösses, Bond i ett familjedrama som ändå försöker vara en Action-rulle vilket rimmar riktigt illa...
Steelbear
2022-07-05
Sentimentalt skit. James Bond ”ska” vara ca 2-timmars underhållning, inte närapå 3-timmars familjedrama.
amam
2022-05-31
Välgjord Bond rulle men inte den bästa av Craig-filmerna. Trots det så tycker jag Craig-eran är helt klart den bästa i Bond-serien.
Christofer
2022-05-27
2022-04-20: Aldrig varit något större fan av Bond och det här var inte heller någon av de bättre. Stundtals okej men ibland usla actionscener. Oväntat slut dock, alltid något.
2022-05-22
Jag har aldrig varit någon fan av Craig som Bond, men likväl håller jag Casino Royale och Skyfall som bra bondfilmer. Den här långa rackaren funkade väl som avslutning, men visst kunde det lite sentimentala tonats ned. Hoppas att karaktären nu får gå i graven efter 60 år av filmer.
Körsbär
2022-05-04
En lång film minst sagt, välgjord är den absolut. Men avslutningen är tyvärr inte den bästa. Dock en klart bättre film än vad jag förväntade mig. Svag fyra