Ninja Mission

CIA, KGB och de fantastiska Ninjamästarna befinner sig alla i hjärtat av Ryssland, där den svenska kärnfysikern Karl Markov har uppfunnit löst gåtan med kärnfusion. Alla vill ha informationen först och ingen skyr några medel för att få den.

Originaltitel The Ninja Mission
Regissör Mats Helge
Manus Matthew Jacobs
Genre Action, 80-tal
Skådespelare Krzysztof Kolberger, Hanna Pola, Bo F Munthe, Curt Broberg, Hans Rosteen, John Quantz von Ills, Sirka Sander, Wolf Linder

Diclonius
2016-10-10
Helt klart Mas Helges sämsta, men den är åtminstone tekniskt kompetent.
Cheezle
2016-02-02
Såg den i mitten av 80-talet. Och kan en 8-9 årig kille inte uppskatta en ninja-film, då är den inte bra.
Snah
2015-07-02
Faktiskt bättre än förväntat, men givetvis inte annat än en solklart etta. Typisk ljuddämparskott som låter som ett laservapen från Stjärnornas krig-rulle.
Asmorod
2014-05-13
Den är tyngre än bly och mer tätt packad med pangpang än något annat jag sett från Sverige. Jag älskar den!
DrJW
2013-12-15
De fulaste är när ljuddämparna (och hälften av alla vapen) låter som laserpistoler! Men scenerna med ninjorna var rätt awsome. Huh, enligt filmens regissör(Sveriges svar på Bruno Mattei?), Mats Helge, så ansökte Jean Claude Van Damme(som var rätt okänd på den tiden) efter en statist roll i den här(!)
2013-09-18
Efter dokumentären var det dags att damma av den här och se om den efter många år. Det är lätt att konstatera att det fortfarande rör sig om en riktig skitfilm, men inte utan mängder av våld och tok.
Bozze80
2013-09-14
Storyn är typisk för en B-film, resten är tyvärr ännu sämre. De flesta actionscener är helt otroligt usla, och dödsscenerna är så märkliga att man mest sitter och skrattar. Sen bjuds det också på en del effekter som inte är att leka med, framförallt ljudet från de "ljuddämpade pistolerna" är mycket intressant. Det mest häpnadsväckande i filmen kanske ändå är ninjorna som inte är mycket till ninjor, och som dessutom inte har någon som helst koppling till resten av filmen, undrar hur de spånade fram den idéen! En riktig kalkon som får en att tänka på Rutger Hauers allra sämsta filmer...
Gröne_Orm
2012-12-24
Det är väldigt mycket kärlek investerad i den här filmen, och i sin genre tycker jag att den håller måttet med råge.
Raimo_1985
2012-09-03
Späckad action av filmmakare av sällsynt slag i Sverige. En del scener är klockrena, en del av skådespeleriet är täljt i trä.
johanfwahlberg
2012-04-23
Det här är UTSÖKT underhållning!