News of the World

En veteran från inbördeskriget går med på att överlämna en flicka, som tagits av Kiowa-folket några år tidigare, till hennes moster och morbror - mot hennes vilja. De reser långt och möter på faror.

Originaltitel News of the World
Regissör Paul Greengrass
Manus Paul Greengrass, Luke Davies
Genre Drama, Action, Äventyr, Western, 2020-talet
Skådespelare Tom Hanks, Helena Zengel, Michael Angelo Covino, Ray McKinnon, Mare Winningham, Elizabeth Marvel, Fred Hechinger, Bill Camp, Thomas Francis Murphy, Gabriel Ebert, Chris Bylsma, Jeffrey Ware, Justin Tade, Stafford Douglas, Clint Obenchain, Neil Sandilands, Winsome Brown

Golazo
2023-12-19
Tråkig. Intetsägande. 1/5.
amam
2023-07-16
Kemin mellan Tom Hanks och Helena Zengel är helt klart filmens största behållning. Inget speciellt men utan tvekan en mysig western.
Olof_Gronlund
2022-07-20
När man läser vad den handlar om så tänker man spontant att det är en dålig film, men den var ändå fin. Fin kemi mellan Hanks och ungen, och miljöerna och kostymerna var grymma. Tycker helt klart den förtjänar en trea, fint äventyr.
Christofer
2022-05-27
2022-03-20: Helt okej, klassisk Hanks mao.
Afflicter
2021-04-25
Inte en typisk Paul Greengrass-film direkt, men det syns också. Actionscenerna är ganska omotiverade, även om de är väl utförda. Det är också okaraktäristiskt för Greengrass att ha ett gapande hål i handlingen. Hanks första western är en ganska klichéartad affär som nätt och jämt fungerar.
HerrNenne
2021-03-11
Exakt vad man väntar sig från en western med Tom Hanks på tjugotalet. Solid, kompetent, bra. Utmärker sig mer genom avsaknaden av brister än på filmhöjder.
Starkbröl
2021-03-01
Jag har inte sett Kevin Costners film The Postman, men jag tänker mig att det är något i den här stilen den borde ha varit. Vi har här en småskalig film med, som karlmats påpekar, Tom Hanks i rollen som Tom Hanks som gör Tom Hanksiga saker i Vilda Västern. Det är lite uppfostringsfilm här och lite everyman där och lite saker som går fel men sen ändå blir så rätt, så rätt. Och främlingarna som möts och inte kan förstå varandra men de blir så sympatico så. Det är inga överraskningar som bjuds direkt men det är inte heller Hanks sämsta film. Å andra sidan är det svårt att hitta några större toppar och dalar i Hanks produktion, som måste vara den jämnaste gröt någon skådis någonsin åstadkommit. Tjejen är väl bra men 99% av hennes roll består ju av att stirra tomt framför sig. Det skulle jag ha gjort lika bra för halva gaget.
Djason
2021-02-27
Absolut ingen actionfest men det är en trevlig western med en bra Hanks men den som levererar mest är flickan Helena Zengel, hon lär få ett genombrott i Hollywood.
2021-02-22
En småtrevlig western som mest lunkar på och det är jag tacksam för, allt är så där lagom, precis vad jag gillar. Lite western stuk är det allt, där man på utseendet kan se vilka som är onda, det hör väl till. Tom Hanks är i mitt tycke en av de bästa skådespelare, allt han sätter sig för blir bra, lillflickan spelas mycket bra av Helena Zengel. Intressant yrke Hanks hade, åka omkring som en levande bulletin, lite av en roadmovie blev det allt. Så trean är stark.
Julius
2021-02-19
Stark trea för en förutsägbar western som klarar sig från betygras tack vare stabilt skådespel. Tom Hanks leverera som vanligt, men tjejen förvånar.