2.7

New York Ninja

Filmen gjorde ursprungligen 1984 men slutfördes inte förrän Vinegar Syndrome hittade filmen och lade till allt ljud själva och släppte den 2021. New York Ninja handlar om en ljudtekniker på en TV-kanal som, för att hämnas sin frus mord, börjar bekämpa brott i skepnaden av New York Ninja.

Originaltitel New York Ninja
Regissör John Liu, Kurtis Spieler
Manus Arthur Schweitzer, John Liu, Kurtis Spieler
Genre Action, 80-tal
Skådespelare John Liu, Don Wilson (röst), Michael Berryman (röst), Linnea Quigley (röst), Leon Isaac Kennedy (röst), Cynthia Rothrock (röst), Vince Murdocco (röst), Matt Mitler (röst)

Xeno
2023-07-30
Älska 80-talet! :-D
2023-05-02
Liknande och mer underhållande skitfilmer av den här kalibern har man ju sett. De är ju underhållande i all sin uselhet, men när det endast är en snubbe som har det minsta hum om kampsport blir inte alla fighter på repeat speciellt roliga. Plus för hela konceptet samt ett skitigt New York 1984.
Starkbröl
2022-11-03
Inte speciellt underhållande, men inte supermycket sämre än många andra 70/80-talsrullar av denna typ egentligen. Inte tillräckligt medvetet uselironisk eller omedvetet kalkonig för att gå hem. Det är däremot roligt när Liu, som inte kan åka rullskridskor, ska åka rullskridskor -- och slutet är ju helt otroligt! Bättre effekt hade nog uppstått om man inte hade lagt till "seriöst" ljud utan satsat på humoristisk, felaktig dialog. En mycket knapp tvåa, mest på grund av att produktionsvärdena är bättre än de allra sämsta filmerna, och det feta outrot/outrolåten.
zonk
2022-04-23
En fullkomligt bisarr och nästan magiskt bra film. Grymt soundtrack!