2.8

Shin joshuu sasori: 701-gô

En fristående forsättning på Scorpion-filmerna. Namis syster försvinner och när hon ska leta reda på henne blir hon inblandad i saker som leder till att hon får femton års fängelse för ett mord hon inte begått. Hon hamnar på ett kvinnofängelse.

Originaltitel Shin joshuu sasori: 701-gô
Alternativ titel New Female Prisoner Scorpion: #701, New Female Prisoner Scorpion: Special Cellblock X
Regissör Yutaka Kohira
Genre 70-tal, Drama
Skådespelare Ryôko Ema, Nobuo Kaneko, Ichirô Nakaya, Luna Takamura, Yumi Takigawa, Yûsuke Natsu, Yoko Konno, Midori Yamamoto, Yûko Kanô, Shingko Jo, Bunjaku Han

2016-08-26
Klart sämsta Sasori-filmen av de nio jag sett. Jobbiga karaktärer och rätt så dassig produktion. Däremot fungerar Yumi Takigawa hyfsat bra, även om hon inte är någon Meiko Kaji. (5+/15)
idd
2009-09-11
mkt tråkigare huvudrollsinnehavare än meiko å de scener som är riktigt bra, typ slutet, är ju direkt kopierade från de tidigare filmerna.. egentligen bara en mkt sämre kopia, men då de tidigare filmerna är så sanslöst bra så duger den fortfarande gott å väl som underhållning..
JeremyClarkson
2009-04-13
Kul med en ny och fräsch story på samma tema som de tidigare Female Prisoner filmerna, jag kan inte få nog av dom. Den här håller nästan lika hög klass som sina föregångare. Tjejen som har huvudrollen gör ett riktigt bra jobb, det kan inte vara lätt att ta över efter en gudinna till skådespelerska som Meiko Kaji. Jag hade velat att sexscenerna var lite mer grafiska bara.