Nel segno di Roma

Zenobia, drottningen av Palmira, gör revolt mot Rom och besegrar den romerska armén... Men hon gör ett stort misstag när hon blir kär i fiendens officer Marco Valerio.

Originaltitel Nel segno di Roma
Alternativ titel Im Zeichen Roms, La regina del deserto, Sheba and the Gladiator, Sign of Rome, Sign of the Gladiator, Sotto il segno di Roma, Sous le signe de Rome
Regissör Guido Brignone
Manus Francesco Thellung, Francesco De Feo, Sergio Leone, Giuseppe Mangione, Guido Brignone
Genre 50-tal, Äventyr, Drama, Romantik, Krig
Skådespelare Anita Ekberg, Georges Marchal, Folco Lulli, Chelo Alonso, Alberto Farnese, Paul Muller, Alfredo Varelli, Sergio Sauro, Gino Cervi, Jacques Sernas, Lorella De Luca, Mimmo Palmara

StureStenhög
2014-02-22
Den här filmen lyckades aldrig riktigt fånga mitt intresse, och jag måste erkänna att jag inte helt hängde med på vad som hände. Att jag verkar ha sett en nedklippt version och att jag nickade till några gånger bidrog nog till det. Det spelas en massa dubbelspel och jag var aldrig ens helt säker på vilka det var meningen att man skulle hålla på. Jag höll iaf på Anita Ekberg mest bara för sakens skull, jag fick väl nån sällsynt släng av patriotism antar jag. Känslan av att alla de här filmerna är i princip likadana håller i sig, och det här var tyvärr mindre underhållande än genomsnittet